Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHundar utan koppel
You need to log in to create posts and topics.

Är själv extremt hundrädd och på min favoritslinga händer det ibland att lösa hundar befinner sig. Inte alls roligt.

Höll på att sätta rekord på milen förra veckan när jag helt plötsligt upptäckte en lös hund. Jag var tvungen att sakta ner och frågade h

Möter man bångstyriga hundar kan man alltid göra som den här 9-åringen..

http://www.youtube.com/watch?v=7X6Bf1hVtu0

Ja ta strypgrepp eller ha en tändare i närheten är ju bra om man vill få en hund att släppa greppet.

har hund och alltid haft! självklart kopplad nu denna årstid finns lagar som reglerar det!

1 mars till 20 augusti är det tvång. använder koppel för att inte störa fåglar som ligger på ägg och andra djur.
men när vissa löpare kallar hundarna för hundjävla

Jag förstår inte varför så många verkar tycka att det är jobbigt att hålla ett hundkoppel! Om man är så trött att man inte orkar hålla kopplet så är man nog inte tillräckligt frisk för att ha hund..

Eftersom det verkar som om alla hundägare har sååå snäl

Tyvärr har jag bara fått aggressiva attityder och fula ord från de hundägare som jag bett koppla sina lösa hundar... Jag är ingen stor människa och brukar försöka vara lagom vänlig mot människor jag inte känner, men många hundägare verkar vara beredda på

Japp hundjävlar var fel att säga. Jag var bara sjukt irriterad när jag skrev texten. Håller helt klart med om att det är ägarna det är fel på

Ylva: Är den egna stora gården inhängnad? Bör den vara det?

Andreas: här där jag promenerar/joggar nuförtiden finns ingen som har stor egen gård men under uppväxten där de flesta hade ladugård och stora ängar var det ingen som hade hunden kopplad. Sen var det ju knappt ngn som kom förbi heller:)

Ylva: Samma för mig. Och jag skulle vilja se den som aktiverar någon form av brukshundsras till en minimumnivå i koppel! 🙂