Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHundbiten under löprundan
You need to log in to create posts and topics.

Jag har också blivit hundbiten när jag sprang i motionsspåret, nu springer jag hellre hem från jobbet på cyckel/gångbanorna för att det är så många lösa hundar i spåret. Jättesynd!! Jag har skällt ut ett antal hundägare men är så trött på det då det inte

Blev minsann hundbiten idag på långpasset. Löparjackan sönderriven med snygga bitmärken. Gubben var dock klädsamt ödmjuk och jag fick både mobilnummer och personnummer efter att han lovat ersätta mig.

Min smala lycka är att ingen filmade det. Hade blivit

Låt hundarna vara okopplade....men sätt då för faan på dom en munkorg. Fattar inte varför det ska vara så djävla omständigt typ. Hörde av en kvinnlig förare att "då kan han ju inte skydda mig".....det är väl iaf föraren som ska skydda sitt djur....otrolig

Inte om hon har en sk tjejhund. Den har faktiskt till uppgift att skydda henne, kan en del kvinnor som har problem med förföljare få.
Nu tror jag inte hon hade en det är rätt få som tilldelas en.
Sedan är folk ologiskt nog ofta _mer_ rädda för en hund med

De har sett på lady och luffsen.

Någon var inne på den intressanta frågan hur man bäst försvarar sig eller hanterar oönskade möten med hund på löppasset? Som hundrädd tycker jag att all närkontakt med hund som jag inte gett tydlig tillåtelse till hos ägaren är ett rätt obehagligt övergre

Mattias, en liten fällkniv i fickan? Gerber har fina modeller som är väldigt små och lätta.
Några vet jag sparkar till hundarna. Andra springer rakt mot ägaren i full fart vilket tordes göra dem smått nervösa.

Det säkraste sättet lär väl dock vara att st

Dan -- det låter som om gubben och du skötte det riktigt bra trots att det var en tråkig situation.

Diskussionen i stort påminner om trafiksituationen i Lund. Bilister är arga på cyklister som är arga på bussarna och alla är arga på gående. I grund och b

Oj, vilken intressant tråd!
Nu har jag inte läst igenom hela tråden men vill säga min mening om saken.

Jag är inte rädd för hundar (inte ormar eller råttor heller för den delen) men jag har stor respekt för dom. Hundar är oberäkneliga. Världens snällaste

Håller fullt och helt med Nina!
Fick några góa garv...