Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHundbiten under löprundan
You need to log in to create posts and topics.

@Lena

Lite skillnad mellan att köra bil på trafikerade vägar och att springa på en stig långt ute i skogen en bra bit från civilisationen.

Dessutom så råder det inget koppeltvång där jag springer, så varför skulle jag koppla hunden ?

Jag VET ju med säk

"Jag VET ju med säkerhet att hon aldrig skulle närma sig någon person som hon inte känner i skogen om jag inte sa att det var okej"

Hur vet den stackars hundrädda personen det när h*n möter DIG och DIN hund?

Kristian...

Personen som möter ditt djur har ingen aning om att det är en snäll sak som absolut inte kommer springa fram och "hälsa". Anser du att ditt djur är mer värt än personen med fobi vars hela dag är förstörd för att djuret vill "hälsa"?

Var inte

Kristian - det var ingen trafikerad väg. Det är en grusväg - rakt ut i skogen. Av alla gånger jag kört där - och det är många, eftersom mitt hus ligger där, så möter jag inte ens 0,25 bil per gång. Jag möter inte en bil ens var tionde gång. Men jag håller

Håller helt och hållet med dig, David P (t+)

Edit: är hundägare som alltid har hunden i koppel (ja, ibland i flexi) på vänster sida om mig. Får endast springa lös i hundrastgårdar eftersom han anser (när han är lös) att allt som rör på sig är lovligt vil

Självklart ska hundar vara kopplade, spelar ingen roll om ägaren "har koll" på den och anser att den inte är farlig, hundägaren vet ju inte vem som är hundrädd eller inte.
Jag är själv både hundägare och hängiven löpare, håller alltid mina hundar kopplade

hur ska man försvara sig mot en hund då?
rätt /fel / överfallslarm -högt ljud.. ?? sparka huvud/mage ?
tillhygge är väl o föredra.. för springa hjälper ju inte ...

Vad spelar det för roll om det kommer en löpare bara var fjärde gång? För DEN löparen!

...sorry -- inlägget kom två gånger.

Kul att se alla reaktioner. Sedan är det tråkig att se den uppdämda frustrationen som jag kan läsa mellan raderna. Det är inget som jag kommer att kommentera ytterligare.

Att försvara sig mot hund... aggression i sig är sällan ett problem. Många människo