Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHundbiten under löprundan
You need to log in to create posts and topics.

Jag antar att ni får tycka precis vad ni vill!

Finns ingen lag emot att jag har vovven lös där jag har det, så det kommer jag att fortsätta med.

Eftersom det inte finns någon lag mot att ha hunden lös där jag vistas, så är det inget problem att jag har

Skulle dock säga att anledningen till att jag aldrig mött någon hundrädd där jag brukar springa lär kunna vara att i kanten på den skogen ligger brukshundsklubben, vilket innebär att omkring där är det alltid folk med hundar(de flesta med sina hundar löst

Gissar att det är minst lika många hundägare som inte har en aaaaaaning om vad lokala ordningsföreskriften i den kommun de vistas i säger om hundar (vilket de har SKYLDIGHET att känna till), som tror att det råder koppeltvång överallt, alltid.

Vilket pro

@sven -- har du läst Foucault (en Fransk filosof)? Ett tag var han nyfiken på hur vi kategoriserar saker och varför. Man kan till exempel kategorisera världen efter om man är med i Funbeat eller ej, om hundägaren har sin hund i koppel eller ej, var man är

Kristian, hur vet du att du inte träffat nån hundrädd löpare? Jag tror inte att de springer med en lapp i pannan där det står "hundrädd". Eller brukar du stanna och fråga om de du möter är hundrädda?

Jörgen är inne på ngt. När jag är ute och springer har jag koll på _alla_ jag möter, förhoppningsvis. Cyklister, stavgångare, rullskidåkare ... motorfordon. Hästar & kor i hagar eller hästar med ryttare. Andra löpare eller folk som promenerar.
På samma s

Bortförklaringarna tar oanade vägar. Foucault...

Väl mött i träningsspåret.

Sven, menar du mig? Jag har ingen hund, däremot är jag van vid hundar.

@Tomas

Jo jag kan ju givetvis inte vara 100% säker på det såklart!

Men stigarna är såpass smala (40-50cm) så jag antar att om jag har hunden lös och det kommer en person som är hundrädd så skulle den personen be mig att koppla min hund :).

Men som sag