Quote from Funbeat user on 17 March 2011, 11:06För det första så är det sällan man möter någon, och gör man det så springer min hund aldrig fram (har alltid bra koll på vart hunden är)
Och ropar jag så kommer hon alltid direkt till mig, hon har aldrig gått fram till någon om inte jag sagt att det är
För det första så är det sällan man möter någon, och gör man det så springer min hund aldrig fram (har alltid bra koll på vart hunden är)
Och ropar jag så kommer hon alltid direkt till mig, hon har aldrig gått fram till någon om inte jag sagt att det är
Quote from Funbeat user on 18 March 2011, 11:55Tråkig incident följt av väldigt många tråkiga kommentarer.
Jag har själv hund, det som hände var fel och jag tycker att du ska polisanmäla. Det är upp till polisen att tolka situationen och avgöra hur man bäst kommer vidare. Det kan vara så att anmälni
Tråkig incident följt av väldigt många tråkiga kommentarer.
Jag har själv hund, det som hände var fel och jag tycker att du ska polisanmäla. Det är upp till polisen att tolka situationen och avgöra hur man bäst kommer vidare. Det kan vara så att anmälni
Quote from Funbeat user on 18 March 2011, 13:50Håll djuret kopplat och under kontroll så uppstår inga problem. Vissa djurägare tror att deras husdjur har samma rättigheter som människan, av någon anledning. Inse att så inte är fallet utan djuren finns i vårt samhälle på våra villkor, inte deras. Och n
Håll djuret kopplat och under kontroll så uppstår inga problem. Vissa djurägare tror att deras husdjur har samma rättigheter som människan, av någon anledning. Inse att så inte är fallet utan djuren finns i vårt samhälle på våra villkor, inte deras. Och n
Quote from Funbeat user on 18 March 2011, 14:19En stilla undran... men finns det någon i tråden som har hävdat att hundar ska få bete sig okontrollerat eller är det något som hundägare generellt anser? Jag är för övrigt mot krig.
En stilla undran... men finns det någon i tråden som har hävdat att hundar ska få bete sig okontrollerat eller är det något som hundägare generellt anser? Jag är för övrigt mot krig.
Quote from Funbeat user on 18 March 2011, 14:28@Jörgen
Precis, klart att hundarna inte ska få löpa amok helt okontrollerat och oövervakat!
Som någon sa senare så har inte hundar samma rättigheter som oss människor, och det stämmer ju rätt bra.
Samtidigt som jag absolut inte håller med om att man sk
@Jörgen
Precis, klart att hundarna inte ska få löpa amok helt okontrollerat och oövervakat!
Som någon sa senare så har inte hundar samma rättigheter som oss människor, och det stämmer ju rätt bra.
Samtidigt som jag absolut inte håller med om att man sk
Quote from Funbeat user on 18 March 2011, 14:46@Kristian -- allt gott. Funbeat är ett träningsforum och därför utelämnade jag mycket i mitt inlägg som jag kanske hade skrivit i ett hundforum. Däremot tar jag illa vid mig när mina inlägg feltolkas även om det säkert beror på att jag var otydlig. Det fi
@Kristian -- allt gott. Funbeat är ett träningsforum och därför utelämnade jag mycket i mitt inlägg som jag kanske hade skrivit i ett hundforum. Däremot tar jag illa vid mig när mina inlägg feltolkas även om det säkert beror på att jag var otydlig. Det fi
Quote from Funbeat user on 18 March 2011, 14:51Har inte läst igenom hela tråden, men jag upplever ett problem även om hunden är kopplad. Det är inte speciellt sällsynt att hunden befinner sig på ena sidan av gångbanan och ägaren på den andra, tvärs över har vi alltså en snubbeltråd. Brukar försöka skr
Har inte läst igenom hela tråden, men jag upplever ett problem även om hunden är kopplad. Det är inte speciellt sällsynt att hunden befinner sig på ena sidan av gångbanan och ägaren på den andra, tvärs över har vi alltså en snubbeltråd. Brukar försöka skr
Quote from Funbeat user on 18 March 2011, 15:05Jag är lite anti när det hela tiden handlar om att hunden ska vara kopplad, för precis som föregående handlar det inte bara om koppel. Det handlar om att ha koll.
En del använder kopplet ungefär som en löplina - har ni sett såna gårdshundar? - hunden får
Jag är lite anti när det hela tiden handlar om att hunden ska vara kopplad, för precis som föregående handlar det inte bara om koppel. Det handlar om att ha koll.
En del använder kopplet ungefär som en löplina - har ni sett såna gårdshundar? - hunden får
Quote from Funbeat user on 18 March 2011, 15:30Många tränar sina hundar att gå i vänstertrafik och jag tycker själv att det är en bra idé så att man möter trafiken på ett vettigt sätt. Är man sedan vårdslös så att man skadar tredje person (till exempel genom att koppel går härs och tvärs) så regleras
Många tränar sina hundar att gå i vänstertrafik och jag tycker själv att det är en bra idé så att man möter trafiken på ett vettigt sätt. Är man sedan vårdslös så att man skadar tredje person (till exempel genom att koppel går härs och tvärs) så regleras
Quote from Funbeat user on 18 March 2011, 15:53Jag står också nånstans mitt i denna diskussion. Att hävda att alla hundar alltid ska vara kopplade känns som en väldigt extrem utgångspunkt. Har man verkligen full kontroll över sin hund, vilket många hundägare har, är det klart den ska kunna få röra sig
Jag står också nånstans mitt i denna diskussion. Att hävda att alla hundar alltid ska vara kopplade känns som en väldigt extrem utgångspunkt. Har man verkligen full kontroll över sin hund, vilket många hundägare har, är det klart den ska kunna få röra sig