Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHundbiten under löprundan
You need to log in to create posts and topics.

Vad har den artikelen med detta att göra, häxjakt mot hundar eller?

Tja den visar väl bara att det finns ett fåtal hundägare som är idioter...
(som om det skulle vara något nytt)

Visst är det så men som hundägare (har själv en Rottweiler) blir man lite ledsen på denna häxjakt... Ingen blir mer förbannad än jag då jag läser sådant som står i artikeln men många gånger är denna typ av artiklar inte helt sanna och speciellt det som ko

Följande utspelade sig på kvällsrundan idag.

Jag kommer springande på trotoaren utmed ett antal bostadshus. Efter att jag sprungit förbi uppfarten till ett hus med ganska stor gård kommer en svart hund (typ labrador) utfarande och springer runt benen på

Klart du ska polisanmäla det! (sen kommer det nog inte hända så mycket, men många bäckar små).

Om nu hunden kan öppna dörren själv (iof inte ovanligt) så får man väl se till att låsa dörren! Resonerar dom lika dant med små barn som lär sig att öppna?! Is

Ditt bemötande var väl kanske inte det bästa heller...

Jag säger inte att du gjorde fel som sa till, men om man lägger fram det så kommer den anklagade personen försvara sig. Så är det, alltid. Även om den personen gjort fel och är mycket medveten om det

Öppnar hunden ytterdörren då får man låsa eller haspa eller ngt, den kan ju bli påkörd - om man nu inte bekymrar sig om att den skrämmer medmänniskor bör man åtminstone vara rädd om sin hund.

Jag har alltid min hund lös när jag springer på stigar i skogen, och det är helt lagligt!

Varför skulle min hund måsta gå i koppel i skogen, hon älskar ju att springa fritt och njuta av skogen, äta lite blåbär och mysa i riset!

Och de personer du möter som är rädda för hundar, hur resonerar du kring det?

"Springa fritt" är väl kanske inte den kontroll som krävs av hundägaren.

Jag har lärt mig av våra svenska orienterare - läst i tidningens sportsidor - som varit över i baltstaterna med många lösa hundar i skog och mark: bry dig inte och se inte på hunden, bara fortsätt att spring! Det fungerar utmärkt i skog och mark och då ma