Quote from Elias Engqvist on 13 January 2011, 10:39LL: Det var din mening "Jag har å andra sidan inga problem med lösa 50-kkiloshundar heller, snarare mindre" jag tänkte på men kom ihåg fel vad gällde vikten...
LL: Det var din mening "Jag har å andra sidan inga problem med lösa 50-kkiloshundar heller, snarare mindre" jag tänkte på men kom ihåg fel vad gällde vikten...
Quote from Funbeat user on 13 January 2011, 10:45Det jag menade var att jag kanske inte är riktigt representativ, iaf inte jämfört med flera som skriver här. Så länge hunden struntar i mig - och det gör de flesta - så struntar jag i den, mer eller mindre.
Det jag menade var att jag kanske inte är riktigt representativ, iaf inte jämfört med flera som skriver här. Så länge hunden struntar i mig - och det gör de flesta - så struntar jag i den, mer eller mindre.
Quote from Funbeat user on 13 January 2011, 11:17Ställdes nos mot nos med en lös Grand Danois i motionsspåret en gång. Det var inte så jätteroligt. När den hoppade upp mot mig var tassarna i ansiktshöjd. Fast det är klart, den var ju "världens snällaste" enligt ägaren...
Ställdes nos mot nos med en lös Grand Danois i motionsspåret en gång. Det var inte så jätteroligt. När den hoppade upp mot mig var tassarna i ansiktshöjd. Fast det är klart, den var ju "världens snällaste" enligt ägaren...
Quote from ellen olsson on 13 January 2011, 11:41Är det någon som träffat någon husse eller matte som sagt något annat, dvs. att deras hund _inte_ är "världens snällaste"?
Är det någon som träffat någon husse eller matte som sagt något annat, dvs. att deras hund _inte_ är "världens snällaste"?
Quote from Funbeat user on 13 January 2011, 11:57Inte träffat, men själv sagt. Inte för att hunden var aggressiv men för att få folk att låta bli att "talla på" min hund - som faktiskt inte gillade att bli klappad av vilt främmande människor (även om han nog aldrig skulle ha protesterat med hjälp av tän
Inte träffat, men själv sagt. Inte för att hunden var aggressiv men för att få folk att låta bli att "talla på" min hund - som faktiskt inte gillade att bli klappad av vilt främmande människor (även om han nog aldrig skulle ha protesterat med hjälp av tän
Quote from Bjarne Lewin on 13 January 2011, 12:54@fredrik
Ja, det har jag 🙂
@fredrik
Ja, det har jag 🙂
Quote from Funbeat user on 13 January 2011, 16:25Nu försökte jag i och för sig poängtera att vad jag själv anser om min hunds aggressivitet är irrelevant, men det gick ju tydligen bra att hänga upp sig på det ändå (#).
Jag ska inte byta debatt, men åsikten att alla hundar per automatik är farliga bara
Nu försökte jag i och för sig poängtera att vad jag själv anser om min hunds aggressivitet är irrelevant, men det gick ju tydligen bra att hänga upp sig på det ändå (#).
Jag ska inte byta debatt, men åsikten att alla hundar per automatik är farliga bara
Quote from Funbeat user on 13 January 2011, 18:20Jodå, jag tror nog att många här inte uppfattar den som lika provocerande, just för att de flesta antar att de kan sparka till den, de verkligt hundrädda verkar vara undantaget; men har man som jag snarare erfarenheten galen minihund som kommer störtande
Jodå, jag tror nog att många här inte uppfattar den som lika provocerande, just för att de flesta antar att de kan sparka till den, de verkligt hundrädda verkar vara undantaget; men har man som jag snarare erfarenheten galen minihund som kommer störtande
Quote from Funbeat user on 13 January 2011, 18:42Skulle det inte vara en bra ide att försöka få komma och snacka när dom lokala hundföreningar har valpkurs eller annan utbildning för hundägare.
Kan säkert bli en intressant diskussion... (visst man når inte alla men iallafall ett antal)
Skulle det inte vara en bra ide att försöka få komma och snacka när dom lokala hundföreningar har valpkurs eller annan utbildning för hundägare.
Kan säkert bli en intressant diskussion... (visst man når inte alla men iallafall ett antal)
Quote from Funbeat user on 13 January 2011, 21:56Fredrik Granlund skrev:
"Är det någon som träffat någon husse eller matte som sagt något annat, dvs. att deras hund _inte_ är "världens snällaste"? "Ja det har jag faktiskt, var nyligen med om ett lite udda hundmöte där ägaren frågade mig om jag kunde t
Fredrik Granlund skrev:
"Är det någon som träffat någon husse eller matte som sagt något annat, dvs. att deras hund _inte_ är "världens snällaste"? "
Ja det har jag faktiskt, var nyligen med om ett lite udda hundmöte där ägaren frågade mig om jag kunde t