Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHundbiten under löprundan
You need to log in to create posts and topics.

Nu fattar jag inget alls...alla som har en hund ska väl ha den i koppel samt vid sin sida å ingenting annat när man är på offentlig plats där andra människor och hundar vistas. De e vi väl alla överens om..????...Men så kommer det här med att jycken ska k

När jag sprang Råsta runt förförra året (en ultra-tränings-tävling) som går runt runt en sjö i Solna/Sundbyberg sprang jag med lösa broddar och det lät ganska mycket när jag sprang. Jösses vad sura hundarna blev! Speciellt småjyckarna ville äta upp mig oc

Erik: Tja, är man rädd för hundar så är man. Oavsett storlek!

Fördelen med små hundar är att de är enkla att försvara sig mot. Men man kan snubbla på dem också. Så jag föredrar att du håller din mops i koppel. Jag tror inte din lilla hund mår så bra om j

Erik: Jag skulle definitivt hålla min hundkopplad, den är ju så liten att den knappt syns...;)

Sprang runt Kungsholmen igår och då kom det en tjej promenerandes med 2 hundar, den ena var "normal" size och den andra såg ut som ett marsvin i koppel..:) Båd

Erik -Ja det är okey eftersom den är så liten. Det innebär att om den skulle få för sig att anfalla mig så skulle jag kunna sparka den många meter i vägens förlägning.

För övrigt blir jag upprörd att du säger att han är världens snällaste och inte alls a

Jag tror, G-man, att du hade fel löpsteg. Hade du bara spungit enligt Pose eller Chi, så hade detta inte hänt! Ta ditt ansvar och byt löpsteg nu!

😉

Nä, felet var nog att jag inte hade VFF eller aquasocks på mig tror jag. Hade jag haft det hade jag flytit fram som en löpande spökvålnad och hunden hade inte hört mig förrän jag kommit minst en kilometer 🙂

Erik, jag har inget problem med din hund i sig. Jag har å andra sidan inga problem med lösa 50-kiloshundar heller, snarare mindre. Min tråkiga erfarenhet är att aggressiviteten hos hundar brukar vara omvänt proportionell mot storleken.
Många små hundar ä

Ja, LL men en mops som mopsar sig kan man använda som fotboll men en 30kg+ hund är lite allvarligare OM den blir aggresiv!

Men nu var det inte en 30+hundsägare som frågade. :/