Quote from Funbeat user on 16 January 2011, 10:48Jag håller def. med alla som tycker att hundar ska hållas i koppel och kontrolleras av sina ägare. Själv är jag både hundägare och löpare och springer ofta med min hund, som jag alltid håller kopplad f.ö. Vi har dock tyvärr flera gånger stött på framrusan
Jag håller def. med alla som tycker att hundar ska hållas i koppel och kontrolleras av sina ägare. Själv är jag både hundägare och löpare och springer ofta med min hund, som jag alltid håller kopplad f.ö. Vi har dock tyvärr flera gånger stött på framrusan
Quote from Funbeat user on 16 January 2011, 11:26Jag vart jagad av 4 små hundar, när jag cyklade förbi deras hus på landet. Hundarna sprang efter mig skällde och försökte preja av mej från vägen. De sprang så länge de orkade. Jag vinglade över hela vägen, skräckslagen. Var nära att köra ner i diket fler
Jag vart jagad av 4 små hundar, när jag cyklade förbi deras hus på landet. Hundarna sprang efter mig skällde och försökte preja av mej från vägen. De sprang så länge de orkade. Jag vinglade över hela vägen, skräckslagen. Var nära att köra ner i diket fler
Quote from Funbeat user on 17 January 2011, 09:50Har även blivit jagad av gäss på ungefär det sätt du beskriver. Fast löpandes. Det var inte heller så roligt!
En tanke som slog mig är om vad som gäller ifall man har hunden lösspringande och den börjar bjäbba mot en annan hund. Undrar vad juridiken säge
Har även blivit jagad av gäss på ungefär det sätt du beskriver. Fast löpandes. Det var inte heller så roligt!
En tanke som slog mig är om vad som gäller ifall man har hunden lösspringande och den börjar bjäbba mot en annan hund. Undrar vad juridiken säge
Quote from Funbeat user on 17 January 2011, 10:35Den säger att den vars hund bitit värst betalar. Meeen, det går att göra en motstämning om att den andra hundägaren är vållande som inte haft sin hund under kontroll. Då ligger dock bevisbördan hos den vars hund skadat den andra värst.
Detta var stundtals
Den säger att den vars hund bitit värst betalar. Meeen, det går att göra en motstämning om att den andra hundägaren är vållande som inte haft sin hund under kontroll. Då ligger dock bevisbördan hos den vars hund skadat den andra värst.
Detta var stundtals
Quote from Funbeat user on 18 January 2011, 20:20Här MÅSTE jag bara få inflika en lite smårolig historia (sorry för OT):
En bekant hade en stor schäferhane. Han var en fd polishund och väldigt väldresserad. En gång när vi gick ut med honom gjorde han något han aldrig någonsin brukade göra - han stack.
Här MÅSTE jag bara få inflika en lite smårolig historia (sorry för OT):
En bekant hade en stor schäferhane. Han var en fd polishund och väldigt väldresserad. En gång när vi gick ut med honom gjorde han något han aldrig någonsin brukade göra - han stack.
Quote from Funbeat user on 19 January 2011, 09:00Måste säga att jag ändrat åsikt om hundproblemet som löpare, men efter har blivit biten av två hundar inom 8 månader började ett mer eller mindre hat byggas upp mot hundar och delvis dess skötare.
Men efter har läst lite inlägg börjar jag svänga till hund
Måste säga att jag ändrat åsikt om hundproblemet som löpare, men efter har blivit biten av två hundar inom 8 månader började ett mer eller mindre hat byggas upp mot hundar och delvis dess skötare.
Men efter har läst lite inlägg börjar jag svänga till hund
Quote from Funbeat user on 19 January 2011, 09:31Nej, men det ÄR skrivet i lag (snarare förordning) att trafikant inte får hindra andra trafikanter. Hundägare omfattas.
Nej, men det ÄR skrivet i lag (snarare förordning) att trafikant inte får hindra andra trafikanter. Hundägare omfattas.
Quote from Funbeat user on 19 January 2011, 10:32Polisen ignorerar ju helt om folk bryter mot rådande kopplingstvång.
Inte konstigt då om folk blir loja.
Det är verkligen respektlös av folk att rasta sina hundar utan att koppla dom.
Polisen borde vara mycket hårdare på detta.
Vi löpare är särskilt utsat
Polisen ignorerar ju helt om folk bryter mot rådande kopplingstvång.
Inte konstigt då om folk blir loja.
Det är verkligen respektlös av folk att rasta sina hundar utan att koppla dom.
Polisen borde vara mycket hårdare på detta.
Vi löpare är särskilt utsat
Quote from Funbeat user on 19 January 2011, 11:23Tycker inte om hundägare som har sin hund kopplade i sånt där utdragbart-kopple, västa snubbeltråden. Händer ofta att ägare och hund går på varsin sida av vägen utan någon notis om omvärlden. Ibland kommer det ett "komando" till hunden (eller mig :@ ) "me
Tycker inte om hundägare som har sin hund kopplade i sånt där utdragbart-kopple, västa snubbeltråden. Händer ofta att ägare och hund går på varsin sida av vägen utan någon notis om omvärlden. Ibland kommer det ett "komando" till hunden (eller mig :@ ) "me
Quote from Funbeat user on 20 January 2011, 10:03http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8437454.ab