Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 10:49Magnus: Ett motionsspår definieras inte av tempo. Beträffande GC-bana hörs det på namnet vad det är, en i lika delar gång- och cykelbana. Det stora problemet med GC-banor är att de överhuvudtaget finns samt att det saknas klara riktlinjer om höger/vänster
Magnus: Ett motionsspår definieras inte av tempo. Beträffande GC-bana hörs det på namnet vad det är, en i lika delar gång- och cykelbana. Det stora problemet med GC-banor är att de överhuvudtaget finns samt att det saknas klara riktlinjer om höger/vänster
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 10:59"Ett motionsspår är liktydigt med rekreationsspår, dvs löpare har inte något moraliskt företräde framför dem som promenerar. "
Jag håller faktiskt med Miss F här. Spåren är till för motion, inte nödvändigt löpträning - däremot brukar det inte vara tillåte
"Ett motionsspår är liktydigt med rekreationsspår, dvs löpare har inte något moraliskt företräde framför dem som promenerar. "
Jag håller faktiskt med Miss F här. Spåren är till för motion, inte nödvändigt löpträning - däremot brukar det inte vara tillåte
Quote from Susan Hartley on 12 January 2011, 11:26"Alltså allvarligt, en hund ska inte bita en förbipasserande ÄVEN om denne passerar tätt inpå. Det är alltid hundägarens ansvar att se till att hunden INTE anfaller."
Jag vet inte varför Lagen om tillsyn över hundar och katter tolkas som att hundägaren s
"Alltså allvarligt, en hund ska inte bita en förbipasserande ÄVEN om denne passerar tätt inpå. Det är alltid hundägarens ansvar att se till att hunden INTE anfaller."
Jag vet inte varför Lagen om tillsyn över hundar och katter tolkas som att hundägaren s
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 11:40Här är jag faktiskt benägen att hålla med hundägarna lite. Att hävda att man, oavsett hur nära man passerar, inte ska riskera att hunden gör något (smutsar ner en, nafsar etc etc) påminner lite om resonemanget en del verkar ha i trafiken. De som tvärvände
Här är jag faktiskt benägen att hålla med hundägarna lite. Att hävda att man, oavsett hur nära man passerar, inte ska riskera att hunden gör något (smutsar ner en, nafsar etc etc) påminner lite om resonemanget en del verkar ha i trafiken. De som tvärvände
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 12:56Flugvikt. det är bara dina egna fördomar som syns, om du tycker promenadstråk låter nedsättande. (H)
Finns det *någonstans* du tycker att man bör anpassa sig till löpare?
Flugvikt. det är bara dina egna fördomar som syns, om du tycker promenadstråk låter nedsättande. (H)
Finns det *någonstans* du tycker att man bör anpassa sig till löpare?
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 13:11Jag tycker verkligen inte att löpare ska ha någon given fast lane överallt. Det ska gå att samsas. Men då krävs ju att löpare förtjänar sin respekt. Och den får man inte genom att springa över folk eller gasta griniga kommentarer.
Bara idioter springer s
Jag tycker verkligen inte att löpare ska ha någon given fast lane överallt. Det ska gå att samsas. Men då krävs ju att löpare förtjänar sin respekt. Och den får man inte genom att springa över folk eller gasta griniga kommentarer.
Bara idioter springer s
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 13:16Magnus: här:
BILD:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/17/Track_and_field_stadium-2.jpg/220px-Track_and_field_stadium-2.jpg
Magnus: här:
BILD:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/17/Track_and_field_stadium-2.jpg/220px-Track_and_field_stadium-2.jpg
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 13:19Finns nog inget ämne som diskuteras lika mkt på olika löparforum som just detta. Genom att göra det självklara skulle man komma långt. Med detta menar jag att hundägare som inte kan kontrollera sin hund kopplar den. Borde vara helt givet speciellt när man
Finns nog inget ämne som diskuteras lika mkt på olika löparforum som just detta. Genom att göra det självklara skulle man komma långt. Med detta menar jag att hundägare som inte kan kontrollera sin hund kopplar den. Borde vara helt givet speciellt när man
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 13:20Nej, det finns nog ingen som hävdar att någon skall ha en fast lane överallt...
Nej, det finns nog ingen som hävdar att någon skall ha en fast lane överallt...
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 13:20Problemet är att vissa placerar hunden på samma nivå som människan och ger den samma rättigheter. Det är stor skillnad på att passera en pensionär, småbarn, stå vid ett övergångsställe och vänta tills bilen har stannat och att förutsätta att ifall någon h
Problemet är att vissa placerar hunden på samma nivå som människan och ger den samma rättigheter. Det är stor skillnad på att passera en pensionär, småbarn, stå vid ett övergångsställe och vänta tills bilen har stannat och att förutsätta att ifall någon h