Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 07:56Ett problem med att förvarna (vilket jag försöker att alltid göra) oavsett om personen har hund eller inte är att folk ofta springer med musik i öronen....
Ett problem med att förvarna (vilket jag försöker att alltid göra) oavsett om personen har hund eller inte är att folk ofta springer med musik i öronen....
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 08:00De som lyssnar på musik för skylla sig själva.
Ska vi förbjuda hundar i skogen nu? (#) Detta börjar bli löjligt. Hundar, hundägare och löpare, samt annat löst folk måste ju kunna dela på vägarna i skogen på ett sätt så att alla trivs!
De som lyssnar på musik för skylla sig själva.
Ska vi förbjuda hundar i skogen nu? (#) Detta börjar bli löjligt. Hundar, hundägare och löpare, samt annat löst folk måste ju kunna dela på vägarna i skogen på ett sätt så att alla trivs!
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 08:07Anna, löst folk JA, lösa hundar NEJ...
Anna, löst folk JA, lösa hundar NEJ...
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 08:22Skogen?
Vi pratar allmän plats, motionsspår.
Skogen?
Vi pratar allmän plats, motionsspår.
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 08:25Sven, shit det handlar väl knappast om att andra ska "göra mitt jobb" det handlar väl om att visa förståelse och respekt för varandra. Nu har ju inte jag hund men har jag mina lånehundar kopplade och vid min sida har jag lika stor rätt som dig att vara i
Sven, shit det handlar väl knappast om att andra ska "göra mitt jobb" det handlar väl om att visa förståelse och respekt för varandra. Nu har ju inte jag hund men har jag mina lånehundar kopplade och vid min sida har jag lika stor rätt som dig att vara i
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 08:33Nej, hundar har inte samma rätt att vara i skogen:
"17 § Om en hund springer lös i ett område där det finns vilt, får jakträttshavaren eller någon som företräder honom eller henne ta hand om hunden. När detta har skett skall hundens ägare eller innehavar
Nej, hundar har inte samma rätt att vara i skogen:
"17 § Om en hund springer lös i ett område där det finns vilt, får jakträttshavaren eller någon som företräder honom eller henne ta hand om hunden. När detta har skett skall hundens ägare eller innehavar
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 08:33Linda: (t+)
Sven: "allmän plats, motionsspår" Av någon anledning verkar dessa nyttjas i betydligt högre grad av hundägare än av löpare. Så lämna motionsspåren i skogen till hundägarna - det finns ju asfalt till löparna! (Nä, det är inte allvar, bara en d
Linda: (t+)
Sven: "allmän plats, motionsspår" Av någon anledning verkar dessa nyttjas i betydligt högre grad av hundägare än av löpare. Så lämna motionsspåren i skogen till hundägarna - det finns ju asfalt till löparna! (Nä, det är inte allvar, bara en d
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 08:41Magnus, Vi pratar kopplade hundar. Okopplade hundar hör hemma i inhängnade hundgårdar/tomter.
Magnus, Vi pratar kopplade hundar. Okopplade hundar hör hemma i inhängnade hundgårdar/tomter.
Quote from Susan Hartley on 12 January 2011, 09:08Jag tycker att Linda P är inne på något viktigt just med tanke på att löpare verkar hamna väldigt högt upp i statistiken av människor som blir bitna. Det är givetvis inte en ursäkt när det gäller hundägare som har hundar som springer fram till andra männi
Jag tycker att Linda P är inne på något viktigt just med tanke på att löpare verkar hamna väldigt högt upp i statistiken av människor som blir bitna. Det är givetvis inte en ursäkt när det gäller hundägare som har hundar som springer fram till andra männi
Quote from Jonny Persson on 12 January 2011, 09:22Kloka inlägg av både Johanna R och Linda P. Ömsesidig respekt måste det finnas. Jag blir mörkrädd av hur både vissa löpare och hundägare beter sig. Det är "jag, jag, jag" som verkar gälla.
Själv skulle jag gissa att jag sprungit 5000-10000 mil genom åre
Kloka inlägg av både Johanna R och Linda P. Ömsesidig respekt måste det finnas. Jag blir mörkrädd av hur både vissa löpare och hundägare beter sig. Det är "jag, jag, jag" som verkar gälla.
Själv skulle jag gissa att jag sprungit 5000-10000 mil genom åre