Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHundbiten under löprundan
You need to log in to create posts and topics.

Ägarna skall skickas på kurs - det är ytterst sällan fel på hundarna.

Jag är hundrädd och då menar jag inte att jag bara har stor respekt för dem utan att jag är fullkomligt livrädd! Jag byter sida på trottoaren, springer jag genom skog och snår för att inte springa för nära läsa hundar eller kopplade heller för den delen.

Polisanmäl! Kan vara bra att ha den anmälan om du mot förmodan skulle få nåt problem med hälsan och försäkring eller dyligt.

Är glad att det är skidsäsong så man har vassa spetsar att försvara sig med. Åkte skidor med pannlampa häromveckan när en lös f

Ja den här frågan har vi haft uppe varje år vad jag kommer ihåg....tror inte att några av oss FunBeatare har vovsingen springandes fritt utan det är väl som vanligt "dom där andra"....Nu ska jag verkligen inte vara sarkastisk eller ironisk ...men jag blev

Det är det som Therese säger som jag menar... Ganska vanligt att folk är rädda och därför ska hunden alltid vara kopplad.

För övrigt säger väl lagen något om kopplet redan? Att man med hjälp av det alltid ska kunna ha kontroll typ. Jag ger inte så mycket

Jag kan säga som så att dom gånger jag varit hundvakt i några veckor åt en korsning rottis/schäfer-hane och en schäfertik har jag lagt märket till hur svårt det är att ha med sig hund i löparspåret. Andra löpare som ska om bakifrån kommer ofta på tok för

1) Varför ska andra i spåret anpassa sig efter din hund och göra ditt jobb? Du har ansvar för hunden och över att hålla uppsikt.

2) Att ropa i förväg funkar inte heller för då får man bara tillbaka skit om att man "skrämmer hunden" eller "är otrevlig och

sven +1

Nä, nu vill jag faktiskt slå ett slag för hundägarna. De har lika mycket rätt till skogen som vi löpare har, alltså får vi samsas. Jag har en vana att hosta till om jag smyger upp bakom någon (hundägare eller ej), jag har mer än en gång skrämt slag på fol

HundÄGARNA får gärna vara i skogen, det är hundarna som inte har samma rättigheter som vi människor. (H).