Quote from Funbeat user on 9 January 2011, 16:45Fia-Lotta. Det hade varit kul att se! Du har det inte på film, hehe 😀
Fia-Lotta. Det hade varit kul att se! Du har det inte på film, hehe 😀
Quote from Funbeat user on 9 January 2011, 16:51Tyvärr inte David. 🙂
Tyvärr inte David. 🙂
Quote from Funbeat user on 9 January 2011, 17:45Bra gjort Kristina!
Jag kan tillägga att jag självklart alltid tackar hundägare som visar uppmärksamhet och hänsyn! Som sagt - om alla var så skulle den här tråden inte finnas
Bra gjort Kristina!
Jag kan tillägga att jag självklart alltid tackar hundägare som visar uppmärksamhet och hänsyn! Som sagt - om alla var så skulle den här tråden inte finnas
Quote from Funbeat user on 9 January 2011, 17:51Annica: Du har helt rätt, det finns munkorg och oftast så brukar det bli att hunden är tvungen att ha en sådan på sig när den är på offentliga platser om den har bitit/attackerat upprepade gånger (som är polisanmälda). Avlivning brukar vara sista utvägen.
Annica: Du har helt rätt, det finns munkorg och oftast så brukar det bli att hunden är tvungen att ha en sådan på sig när den är på offentliga platser om den har bitit/attackerat upprepade gånger (som är polisanmälda). Avlivning brukar vara sista utvägen.
Quote from Funbeat user on 9 January 2011, 17:54Ja, annars blir det återupplivning som kommer efter avlivningen.
Ja, annars blir det återupplivning som kommer efter avlivningen.
Quote from Funbeat user on 9 January 2011, 18:00Lena: tack för en utförlig beskrivning. Jag tycker nu än mer synd och hundrädda människor och i synnerhet löpare.
Lena: tack för en utförlig beskrivning. Jag tycker nu än mer synd och hundrädda människor och i synnerhet löpare.
Quote from Funbeat user on 9 January 2011, 18:07Catarina: Att hon ställde sig så att hunden inte skulle se dig berodde säkert mest på att hon ville förhindra ett icke önskvärt beteende redan innan det inträffade. Jag har själv gjort det ett antal gånger med Zippo. Då vi tog över honom (ca 2½ år sen) så
Catarina: Att hon ställde sig så att hunden inte skulle se dig berodde säkert mest på att hon ville förhindra ett icke önskvärt beteende redan innan det inträffade. Jag har själv gjort det ett antal gånger med Zippo. Då vi tog över honom (ca 2½ år sen) så
Quote from Funbeat user on 9 January 2011, 22:19Nästa gång är det ett barn som blir bitet ... och ett barn kanske inte blir biten i benet, utan i halsen.
Anmäl ägarna, avliva hunden.
Lösa hundar :@
Lösa hundar som går till angrepp :@ :@
Ägare till lösa hundar som går till angrepp :@ :@ :@
Nästa gång är det ett barn som blir bitet ... och ett barn kanske inte blir biten i benet, utan i halsen.
Anmäl ägarna, avliva hunden.
Lösa hundar :@
Lösa hundar som går till angrepp :@ :@
Ägare till lösa hundar som går till angrepp :@ :@ :@
Quote from Funbeat user on 9 January 2011, 22:56Tycker för övrigt det är knepigt med dem som förespråkar avlivning. Är personligen inte för dödsstraff. En hund är en familjemedlem för mig och en av de sista jag vill se död... Nu skulle aldrig våra hundar få chansen att bita någon heller iofs.
Det är j
Tycker för övrigt det är knepigt med dem som förespråkar avlivning. Är personligen inte för dödsstraff. En hund är en familjemedlem för mig och en av de sista jag vill se död... Nu skulle aldrig våra hundar få chansen att bita någon heller iofs.
Det är j
Quote from Funbeat user on 9 January 2011, 23:03avliva ägarna då eller?
avliva ägarna då eller?