Quote from Funbeat user on 9 January 2011, 11:36Tycker det är mer komisk att personer som försvarat sig mot en lösspringande hund blivit dömd för djurplågeri.
Tycker det är mer komisk att personer som försvarat sig mot en lösspringande hund blivit dömd för djurplågeri.
Quote from Elias Engqvist on 9 January 2011, 11:43Nu är det faktiskt så att hunden är i grunden ett för människan farligt rovdjur. Det är inte att jämföra med barnvagnar i bredd...
Visserligen är de flesta hundar tama och vänligt inställda men med rätt storlek och fel uppväxt kan dom vara farliga speciel
Nu är det faktiskt så att hunden är i grunden ett för människan farligt rovdjur. Det är inte att jämföra med barnvagnar i bredd...
Visserligen är de flesta hundar tama och vänligt inställda men med rätt storlek och fel uppväxt kan dom vara farliga speciel
Quote from Funbeat user on 9 January 2011, 12:35En hund är en ägodel i laglig mening, och inte alls någon familjemedlem.
En hund är en ägodel i laglig mening, och inte alls någon familjemedlem.
Quote from Funbeat user on 9 January 2011, 12:39Jag vet ett fall där husses stora jakthund en dag morrade grovt åt matte när hon var ensam hemma med den. Den hunden överlevde inte kvällen.
Jag vet ett fall där husses stora jakthund en dag morrade grovt åt matte när hon var ensam hemma med den. Den hunden överlevde inte kvällen.
Quote from Funbeat user on 9 January 2011, 12:54Tyvärr är det så att prata med hundägare är så gott som dödfött. De gånger jag ropat långt i förväg får man oftast bara glåpord tillbaka. Påtalar man kopplingstvånget blir man inte sällan i princip hotad, eller i alla fall kommer mer eller mindre grova sp
Tyvärr är det så att prata med hundägare är så gott som dödfött. De gånger jag ropat långt i förväg får man oftast bara glåpord tillbaka. Påtalar man kopplingstvånget blir man inte sällan i princip hotad, eller i alla fall kommer mer eller mindre grova sp
Quote from Funbeat user on 9 January 2011, 14:06Anna: svar på din fråga om hur hundrädda gör, dvs hur jag gjorde.
Först lite bakgrund:
Från så långt tillbaka jag kan minnas, dvs från bara 2-3 års ålder, har jag varit hundrädd (alla andra djur också). Vid 38 års ålder botade jag min fobi. Då hade jag k
Anna: svar på din fråga om hur hundrädda gör, dvs hur jag gjorde.
Först lite bakgrund:
Från så långt tillbaka jag kan minnas, dvs från bara 2-3 års ålder, har jag varit hundrädd (alla andra djur också). Vid 38 års ålder botade jag min fobi. Då hade jag k
Quote from Funbeat user on 9 January 2011, 15:47Hundrädslan kan ha en verklig orsak som t.ex. hos en anhörig som är väldigt allergisk mot hundar. En snäll hund som kommer fram och hälsar kan då innebära ett besök på akuten med andnöd.
Hundrädslan kan ha en verklig orsak som t.ex. hos en anhörig som är väldigt allergisk mot hundar. En snäll hund som kommer fram och hälsar kan då innebära ett besök på akuten med andnöd.
Quote from Funbeat user on 9 January 2011, 15:58Jag har under åren som löpare stött på en del hundar. I ett fall ställde sig ägarna runt hunden och dolde den så den inte skulle få syn på mig. Undrar vad den gjort om den fått syn på mig.
En morgon kom en herrelös hund springande och den sprang med ända
Jag har under åren som löpare stött på en del hundar. I ett fall ställde sig ägarna runt hunden och dolde den så den inte skulle få syn på mig. Undrar vad den gjort om den fått syn på mig.
En morgon kom en herrelös hund springande och den sprang med ända
Quote from Funbeat user on 9 January 2011, 15:59Jag hade tidigare en Berner Sennen. Han var en riktig bjässe. Snäll som tur är, men det var problem med andra hanhundar. Min hund var inte aggressiv, men det är klart - blev han anfallen hade även han sina gränser för vad han kunde tåla innan han blev för
Jag hade tidigare en Berner Sennen. Han var en riktig bjässe. Snäll som tur är, men det var problem med andra hanhundar. Min hund var inte aggressiv, men det är klart - blev han anfallen hade även han sina gränser för vad han kunde tåla innan han blev för
Quote from Funbeat user on 9 January 2011, 16:33Anders S: tror att polisen har svårt att bötfälla alla som har lösa hundar på Åttan, alldeles frånsett att de inte har tid, lust och ork så är det ju faktiskt tillåtet att ha sin hund lös i Skatås. Däremot är det inte tillåtet att låta den bita människor
Anders S: tror att polisen har svårt att bötfälla alla som har lösa hundar på Åttan, alldeles frånsett att de inte har tid, lust och ork så är det ju faktiskt tillåtet att ha sin hund lös i Skatås. Däremot är det inte tillåtet att låta den bita människor