Quote from Guest on 25 October 2013, 15:42Vältränade och löpare, ha överseende med denna fråga från en ovan joggare, var snälla med mig!
Jag har aldrig varit någon löpare, men har försökt de senaste åren att lära mig.
Men. Dåligt löpsteg, svårt att få upp kondisen, nån del av kroppen börjar gne
Vältränade och löpare, ha överseende med denna fråga från en ovan joggare, var snälla med mig!
Jag har aldrig varit någon löpare, men har försökt de senaste åren att lära mig.
Men. Dåligt löpsteg, svårt att få upp kondisen, nån del av kroppen börjar gne
Quote from Funbeat user on 25 October 2013, 15:52Intervaller helt enkelt. Öva på att springa fort. Längd och antal inte så intressanta, viktiga är att du springer fortare än du brukar. Hur snabb är din lunk?
Intervaller helt enkelt. Öva på att springa fort. Längd och antal inte så intressanta, viktiga är att du springer fortare än du brukar. Hur snabb är din lunk?
Quote from Funbeat user on 25 October 2013, 15:52Hej!
Jag är ingen större stjärna på sånt här. Inte expert. Skickar med några saker som fungerat för mig som person. Kanske inte de bästa tipsen, kanske inte fungerar för dig.Först -- fortsätt att glädjas åt att du springer. Varken du eller jag lär slå n
Hej!
Jag är ingen större stjärna på sånt här. Inte expert. Skickar med några saker som fungerat för mig som person. Kanske inte de bästa tipsen, kanske inte fungerar för dig.
Först -- fortsätt att glädjas åt att du springer. Varken du eller jag lär slå n
Quote from Funbeat user on 25 October 2013, 16:26Intervall,.löpskolning och styrka fokuserat på löpning (spänst, bålstyrka) kan ta dig framåt!
Intervall,.löpskolning och styrka fokuserat på löpning (spänst, bålstyrka) kan ta dig framåt!
Quote from Funbeat user on 25 October 2013, 18:43Monica:
Jag är heller inte någon kunnig löpare, men tips är tips och du får själv gallra ut sådant som du tror passar dig själv!
Kan du hitta någon löparkompis? Det är mycket, mycket lättare att köra intervaller tillsammans med någon annan!
Korta inter
Monica:
Jag är heller inte någon kunnig löpare, men tips är tips och du får själv gallra ut sådant som du tror passar dig själv!
Kan du hitta någon löparkompis? Det är mycket, mycket lättare att köra intervaller tillsammans med någon annan!
Korta inter
Quote from Funbeat user on 25 October 2013, 18:59Här kan du läsa tips på hur du kan använda trappan i din träning:
http://www.runday.se/trapptraning/
Här kan du läsa tips på hur du kan använda trappan i din träning:
Quote from Funbeat user on 26 October 2013, 09:45Tack för alla schyssta svar! Verkligen!
@Magnus H
Typ 6-6,5 min/km, snigelfart...@Gunnar H
Ja, jag försöker tänka som du, viktigaste för mig är att hålla igång lite lagom, jag kommer aldrig att bli en bra eller snabb löpare. Men kanske lite bättre och
Tack för alla schyssta svar! Verkligen!
@Magnus H
Typ 6-6,5 min/km, snigelfart...
@Gunnar H
Ja, jag försöker tänka som du, viktigaste för mig är att hålla igång lite lagom, jag kommer aldrig att bli en bra eller snabb löpare. Men kanske lite bättre och
Quote from Funbeat user on 26 October 2013, 11:06Bra tråd. Jag är i ungefär samma situation. Har bara en långsam jogg i kroppen typ.
Är det effektivt med backträning för att träna upp fart? Borde det inte vara mer effektivt med intervaller där man faktiskt springer fort också?
(Förstår att båda sätten
Bra tråd. Jag är i ungefär samma situation. Har bara en långsam jogg i kroppen typ.
Är det effektivt med backträning för att träna upp fart? Borde det inte vara mer effektivt med intervaller där man faktiskt springer fort också?
(Förstår att båda sätten
Quote from Funbeat user on 26 October 2013, 11:32Om man har dålig grundkondition sedan tidigare, dvs aldrig har haft bra kondition tidigare i livet, så tar det lång tid att bygga upp uthålligheten, flera år.
Då tror inte jag man vinner mycket på att träna snabbhet. Det gamla talesättet "first train for
Om man har dålig grundkondition sedan tidigare, dvs aldrig har haft bra kondition tidigare i livet, så tar det lång tid att bygga upp uthålligheten, flera år.
Då tror inte jag man vinner mycket på att träna snabbhet. Det gamla talesättet "first train for
Quote from Funbeat user on 26 October 2013, 15:04Monica: "Fartlek har jag startat med mig själv den senaste tiden, mellan stolpar, fram till korsningar, etc. Alltid nåt, men att köra riktiga enminutersintervaller är nog bättre förstås. Det får det bli!"
Det tror inte jag. Faktiskt. Jo, om man tycker mi
Monica: "Fartlek har jag startat med mig själv den senaste tiden, mellan stolpar, fram till korsningar, etc. Alltid nåt, men att köra riktiga enminutersintervaller är nog bättre förstås. Det får det bli!"
Det tror inte jag. Faktiskt. Jo, om man tycker mi