Quote from Funbeat user on 7 November 2013, 15:39Har tidigare tillhört "180-steg/min-maffian" men börjar nyansera mig lite med stigande erfarenhet.
På hårt underlag håller jag 180 steg/minut vid lätt/långpassfart men högre stegfrekvens (och längre steglängd) vid höga farter.
På mjukt dämpande underlag
Har tidigare tillhört "180-steg/min-maffian" men börjar nyansera mig lite med stigande erfarenhet.
På hårt underlag håller jag 180 steg/minut vid lätt/långpassfart men högre stegfrekvens (och längre steglängd) vid höga farter.
På mjukt dämpande underlag
Quote from Elias Engqvist on 7 November 2013, 16:16Riktigt branta backar kräver också en anpassning av stegfrekvensen!
Jag tror inte alls på att skaffa en metronom för att hålla 180 hz. Däremot kan jag tänka mig att om någon springer med en frekvens som skiljer sig VÄLDIGT mycket från 180 på plant underl
Riktigt branta backar kräver också en anpassning av stegfrekvensen!
Jag tror inte alls på att skaffa en metronom för att hålla 180 hz. Däremot kan jag tänka mig att om någon springer med en frekvens som skiljer sig VÄLDIGT mycket från 180 på plant underl
Quote from Funbeat user on 7 November 2013, 18:44Jess, CS, alla ser det. Utom personen själv. Därför kan det vara bra att t.ex. räkna ibland.
Jess, CS, alla ser det. Utom personen själv. Därför kan det vara bra att t.ex. räkna ibland.
Quote from Funbeat user on 7 November 2013, 21:46Jag tycker ni överdriver problemet. Om man har för låg stegfrekvens så kan det vara svårt att vänja sig vid högre frekvens, och då kan musik eller metronom vara ett bra hjälpmedel. Vilket knep som hjälper varierar från person till person. Det handlar ju o
Jag tycker ni överdriver problemet. Om man har för låg stegfrekvens så kan det vara svårt att vänja sig vid högre frekvens, och då kan musik eller metronom vara ett bra hjälpmedel. Vilket knep som hjälper varierar från person till person. Det handlar ju o
Quote from Funbeat user on 8 November 2013, 06:25Kanske, kanske inte? Alla är vi olika och vissa kan fastna i att springa i takt till musiken pss som andra fått en hangup om t.ex. vilket steg man ska andas in eller ut på. Vissa kan behöva nån form av hjälpmedel tills man fått rätt känsla. Men vilket hjä
Kanske, kanske inte? Alla är vi olika och vissa kan fastna i att springa i takt till musiken pss som andra fått en hangup om t.ex. vilket steg man ska andas in eller ut på. Vissa kan behöva nån form av hjälpmedel tills man fått rätt känsla. Men vilket hjä
Quote from Funbeat user on 8 November 2013, 08:16Jag flinar gott. 🙂
Hjälpmedel 1 -........ trodde jag var det man har ( om man har haft tur ) mellan öronen.Tror nog att de flesta av dagens nästan utopiska hjälpmedel används för mycket.
En sedelärande historia.
Det var en gång en typ som längs en
Jag flinar gott. 🙂
Hjälpmedel 1 -........ trodde jag var det man har ( om man har haft tur ) mellan öronen.
Tror nog att de flesta av dagens nästan utopiska hjälpmedel används för mycket.
En sedelärande historia.
Det var en gång en typ som längs en