Quote from Funbeat user on 29 October 2013, 22:38Christer, därav min brasklapp att det handlar om ordval.
Men många (de flesta?) tror faktiskt att snabbhetsträning måste vara obehagligt jobbigt. Och det är ju lätt hänt om man pressar sig, särskilt om man tränar med andra och speciellt om man har en trä
Christer, därav min brasklapp att det handlar om ordval.
Men många (de flesta?) tror faktiskt att snabbhetsträning måste vara obehagligt jobbigt. Och det är ju lätt hänt om man pressar sig, särskilt om man tränar med andra och speciellt om man har en trä
Quote from Funbeat user on 30 October 2013, 06:34Jag tycker Christer (bl.a.) har svarat väldigt bra sammantaget. Om man läser alla hans inlägg i tråden tycker jag man får med alla viktiga komponenter.
Betr jobbighet eller ansträngande eller vad man väljer att kalla det så upplever jag att jag vande mig
Jag tycker Christer (bl.a.) har svarat väldigt bra sammantaget. Om man läser alla hans inlägg i tråden tycker jag man får med alla viktiga komponenter.
Betr jobbighet eller ansträngande eller vad man väljer att kalla det så upplever jag att jag vande mig
Quote from Funbeat user on 30 October 2013, 18:04Fantastiska tips i denna tråd!
@Jenny: Blev lite full i skratt när jag såg din kommentar om "du har nog det mest ineffektiva löpsteg jag någonsin sett". Min man som är en hygglig löpare har nu efter 7 år äntligen vågat säga vad han tycker om min löpning
Fantastiska tips i denna tråd!
@Jenny: Blev lite full i skratt när jag såg din kommentar om "du har nog det mest ineffektiva löpsteg jag någonsin sett". Min man som är en hygglig löpare har nu efter 7 år äntligen vågat säga vad han tycker om min löpning
Quote from Funbeat user on 30 October 2013, 18:32Jag tycker det är lite underligt att ingen har föreslagit att du skulle försöka öka distansen en aningens istället för att öka farten (kan vara någon som skrivit det isåfall ber jag om ursäkt för dålig research).
Då får du ju ökad (förlängd) ansträngning
Jag tycker det är lite underligt att ingen har föreslagit att du skulle försöka öka distansen en aningens istället för att öka farten (kan vara någon som skrivit det isåfall ber jag om ursäkt för dålig research).
Då får du ju ökad (förlängd) ansträngning
Quote from Funbeat user on 30 October 2013, 21:24Det hänger nog ihop med att TS befinner sig där hon gör. I Shanghai...
Det hänger nog ihop med att TS befinner sig där hon gör. I Shanghai...
Quote from Funbeat user on 31 October 2013, 00:01Hej hej,
väl medveten om att alla mina bortförklaringar låter som... bortförklaringar, så är jag ändå glad för alla tips som jag kan ta till mig och försöka hitta min väg att få till min träning.
Som sagt, vältränade, och personer med löpsteg, ha överseen
Hej hej,
väl medveten om att alla mina bortförklaringar låter som... bortförklaringar, så är jag ändå glad för alla tips som jag kan ta till mig och försöka hitta min väg att få till min träning.
Som sagt, vältränade, och personer med löpsteg, ha överseen
Quote from Funbeat user on 31 October 2013, 00:52Lycka till hoppas det går bra för dig!
Kom ihåg att det viktigaste är att det är roligt (kanske inte alla dagar) och att hålla kontinuitet i träningen sen kommer det andra efterhand!
Lycka till hoppas det går bra för dig!
Kom ihåg att det viktigaste är att det är roligt (kanske inte alla dagar) och att hålla kontinuitet i träningen sen kommer det andra efterhand!
Quote from Funbeat user on 1 November 2013, 08:01Löpteknik är viktigt om du vill springa fortare.
Kadensen är inte avgörande men jag skulle säga att den är oerhört viktig i skadepreventivt syfte och för att springa energisnålt.Jag springer med 180 BPM, alltså 180 steg per minut. Det räcker gott och vä
Löpteknik är viktigt om du vill springa fortare.
Kadensen är inte avgörande men jag skulle säga att den är oerhört viktig i skadepreventivt syfte och för att springa energisnålt.
Jag springer med 180 BPM, alltså 180 steg per minut. Det räcker gott och vä
Quote from Funbeat user on 1 November 2013, 11:36Går det att mäta kadensen på något sätt?
T ex med fotpoddar?Har Garmin eller Polar eller någon annan tillverkare sådan utrustning?
Går det att mäta kadensen på något sätt?
T ex med fotpoddar?
Har Garmin eller Polar eller någon annan tillverkare sådan utrustning?
Quote from Funbeat user on 1 November 2013, 11:40Polars S3 stride visar kadens:
http://www.polar.com/en/support/How_does_Polar_s3__compare_to_Polar_s3_Stride_Sensor_
Polars S3 stride visar kadens:
http://www.polar.com/en/support/How_does_Polar_s3__compare_to_Polar_s3_Stride_Sensor_