Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag är bara en glad amatörlöpare, men jag fick upp min kadens ganska rejält när jag gick från att springa med traditionella "tjockskor" till att springa med barfotaskor (eller tunnare skor helt enkelt). Tidigare låg min kadens på ca 180 steg/minut, vilket

Spring som du vill och känner för.
Fartlek? Kul. Något man gör när man så känner.
Jag 75 år kör fortfarande fartlek när andan faller på.

Fick lära mig att göra det jag tyckte var kul.
Chansen för mig att bli "ens" svensk mästare var noll. 🙂

Glöm al

Hej!
Fullt med jättebra tips och idéer från många så där tänker jag inte lägga till nåt. Men vadå snigelfart? Det är klart att 6min tempo kanske ses som snigelfart för dem som rusar iväg i 4 min. fart utan att bli trötta, men för majoriteten av människor

Vi setter också i samma sits här hemma, mannen tycker att 5.50 tempo är outhärdeligt långsamt och jag klarar på min höjd av att springa i 6 minuters tempo några hundra meter.

När vi är ute tillsammans så springer han en lite längre runda och jag en lite

Tack för att tråden fortsätter att hålla en vänlig ton, kul!

Jag har ju liksom fastnat i detta läget:
"För dålig kondis för att öka farten, men för dålig fart för att öka kondisen."

Men, det jag försöker med är att komma ut de rundor jag har planerat, i

Funkar inte de eminenta tipsen ovan har jag här ett sista tips, för övrigt ett som jag själv överväger att ta till om inte nästa säsong ger det resultat jag önskar: (H)

Köp den här, bär den när du springer och bär den med stolthet!
BILD:http://31.media.t

Ett sätt att hitta backar kan vara att leta upp broar över järnvägar och vägar! De backarna kan vara rätt rejäla om det inte är allt för mycket avgaser där förståss.

Att andas är ju faktiskt en nödvändighet 🙂

@Jessie: Underbart linne, var får man tag på ett sådant?

Skulle passa mig också, perfekt faktiskt. kan köpas var?

Nejnejnej, man blir det man tänker. 🙂 Jag har en tröja som det står "Fast" på istället. 🙂