Quote from Guest on 19 May 2012, 15:33Många av oss vet inte hur vi ska andas, varken i vardag eller vid fysisk aktivitet, för att på bästa sätt syresätta kroppen. Det är ganska amärkningsvärt med tanke på att vi andas cirka 25 000 gånger per dag.
En ineffektiv andning leder till syrebrist oc
Många av oss vet inte hur vi ska andas, varken i vardag eller vid fysisk aktivitet, för att på bästa sätt syresätta kroppen. Det är ganska amärkningsvärt med tanke på att vi andas cirka 25 000 gånger per dag.
En ineffektiv andning leder till syrebrist oc
Quote from Funbeat user on 19 May 2012, 15:43Du kan säkert köpa en banner av Team Olle.
Du kan säkert köpa en banner av Team Olle.
Quote from Funbeat user on 19 May 2012, 15:49Kanon Fp. David, tack för tipset :)!
Samtidigt är det ju gratis att andas och kostar följaktligen inte särskilt mycket att reflektera över huruvida man andas bra eller mindre bra vid fysisk aktivitet.
Kanon Fp. David, tack för tipset :)!
Samtidigt är det ju gratis att andas och kostar följaktligen inte särskilt mycket att reflektera över huruvida man andas bra eller mindre bra vid fysisk aktivitet.
Quote from Funbeat user on 19 May 2012, 15:51Ja, men då behöver du inte ta upp vad du har för "titel" i inlägget utan andas du på.
Ja, men då behöver du inte ta upp vad du har för "titel" i inlägget utan andas du på.
Quote from Funbeat user on 19 May 2012, 15:57Om du eller någon annan har frågor så delar jag gärna med mig av mina erfarenheter. Det var väl litet så jag tänkte när jag angav vad jag jobbar med :).
Om diskussionen tar fart blir det troligtvis väldigt lärorikt för mig också.
Om du eller någon annan har frågor så delar jag gärna med mig av mina erfarenheter. Det var väl litet så jag tänkte när jag angav vad jag jobbar med :).
Om diskussionen tar fart blir det troligtvis väldigt lärorikt för mig också.
Quote from Funbeat user on 19 May 2012, 16:00Det är inte första gången som du jagar kunder här.
Det är inte första gången som du jagar kunder här.
Quote from Funbeat user on 19 May 2012, 16:22Jag skulle vilja veta varifrån du fått uppgiften att "många av oss vet inte hur vi ska andas".
Märkligt om evolutionen av den mänskliga organismen skulle ha misslyckats så gravt och bibehållit en sådan atavistisk egenskap, trots alla de umbäranden människ
Jag skulle vilja veta varifrån du fått uppgiften att "många av oss vet inte hur vi ska andas".
Märkligt om evolutionen av den mänskliga organismen skulle ha misslyckats så gravt och bibehållit en sådan atavistisk egenskap, trots alla de umbäranden människ
Quote from Funbeat user on 19 May 2012, 16:42Låter mer som suggestion än nån exakt vetenskap.
Normala människor har en rejäl överkapacitet i lungorna, det är inte där syrebristen uppstår, det är i musklerna.
Låter mer som suggestion än nån exakt vetenskap.
Normala människor har en rejäl överkapacitet i lungorna, det är inte där syrebristen uppstår, det är i musklerna.
Quote from Funbeat user on 19 May 2012, 16:49Anders, andas djupt, för nu blir du FB-lynchad (även s k kunskap-strypt). Vilken tur att du kan det där med andningen 😉
Anders, andas djupt, för nu blir du FB-lynchad (även s k kunskap-strypt). Vilken tur att du kan det där med andningen 😉
Quote from Funbeat user on 19 May 2012, 16:52Jag heter Anders och kan andas. Har tränat på det i 45 år.
Jag heter Anders och kan andas. Har tränat på det i 45 år.