Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur andas du när du tränar?
You need to log in to create posts and topics.

Anders, jag kanske provocerar litet - men en fråga: Har du själv reflekterat över hur du andas i olika situationer i din vardag? När du kör bil, pratar, tittar på tv, sitter framför datorn, tränar?

Ofta är vi väl medvetna om våra kostvanor och våra träni

Problemet brukar snarare uppstå när folk tänker på hur de andas. Låter man kroppen sköta det själv så blir det oftast bäst.

Hehe Geo, vi får se vad som händer :-). Vore skoj om det blev litet diskussion.

Jag tänker som så att även om ett inlägg är argt och avståndstagande, så finns där ett intresse för ämnet av något slag.

Som kampsportare har jag sett mer än en som flämtar sig igenom passen, ytligt flåsande istället för med en bra bukandning med djupa andetag.

De flesta kan gå, visst. Men kan alla gå effektivt och utnyttja sin fulla potential för det?

Samma sak med andn

Fast Davids första påpekande var väl det jag tycker du ska ta i beaktan. Hur intressant diskussionen än är så brukar man ju köpa annonsplats på en gratissajt om man som andningskonsult vill hitta kunder.

Edit påpekar att du=TS

"Andning är en komplex procedur som involverar många olika vävnadstyper av strukturer i bröstkorgen. När en inandning påbörjas kontraherar diafragman och intercostalmuskulatur, vilket i sin tur utvidgar lungorna och lungsäcken (pleura). Det leder i sin tu

Annica intressant att du noterat samma sak som jag. Ser att du springer en hel del. Hur andas du då? Har du testat att andas genom näsan? Isåfall vad är din upplevelse?

Det är fler och fler som anammat näsandning vid fysisk aktivitet och rapporterar om ö

Hur har du det med huvudvärken nu när du är så (ut)bildad) Den värkar vara del av de tillfällena som du är här och jagar kunder?

Anders O, du svarar inte på vilket stöd du har i ditt påstående om att många inte vet hur vi ska andas.

Svar på din fråga om jag funderat på hur jag andas så är svaret bestämt ja.

På långpassen näsandas jag inåt och släpper ut andetaget genom munnen, som en suck ungefär. Försöker påminna mig om att involvera magen också, inte bara andas i den lilla fjärdedelen av lungorna som man oftast använder.

På intervaller däremot, då suger