Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur andas du när du tränar?
You need to log in to create posts and topics.

Totteman: Det var faktiskt på Karolinska man upptäckte att NO produceras i stora mängder i näsan. En kompis var med i forskningsgruppen och upptäckten var en världssensation. En referens som visar på ökad effektivitet i andningen vid näsandning jämfört me

Anders R: Vad skoj att vi delar samma intresse för andningen 🙂

Förstår att det inte kan vara särskilt skoj att ha astma! Jag blir jättenyfiken på om du fått några råd och tips och övningar för att förbättra din andning av de experter du träffat. Vad ha

Lars, du menar väl att bukandning är att föredra? Bröstandning är bara fel och du gör dina patienter en otjänst om du säger åt dem att andas med bröstet.

Därmed inget sagt om trådskaparens studie....

Ingen på KI har hänvisat till dig.

"Flera har rapporterat om att de klarar av samma hastighet som tidigare fast de numera bara andas genom näsan."
Vidare:
" Vore intressant om du testade fullt ut för att se om du komma upp i samma hastighet som vid munandning"

Varför skulle jag då ställa

I övrigt blir man "andningsinstruktör" genom att gå en tvådagarskurs...

"Anders R: Vad skoj att vi delar samma intresse för andningen

Förstår att det inte kan vara särskilt skoj att ha astma! Jag blir jättenyfiken på om du fått några råd och tips och övningar för att förbättra din andning av de experter du träffat. Vad har

Själv har jag ett jättestort intresse av att andas, dagligen och flera gånger.

Anders R: Faktum är att jag inte har hänvisat någon till KI heller -:).

Om du vill förbättra din astma kan ett tips vara att tejpa munnen på natten (ex, Salvequick kirurgtejp, köps på Coop, ICA etc) för att säkerställa att munnen är stängd, träna med stä

Anna: Det beror på vad du vill ha ut av träningen. Om du är mån om din hälsa och vill undvika att bli sjuk är det klokt att stänga munnen i så stor utsträckning som möjligt.

För att undvika att bli förkylda, drabbas av vinterkräksjuka eller svininfluensa