Quote from Funbeat user on 20 May 2012, 08:52Linda: Vad skoj att du är nyfiken, det är en bra början 🙂
Angående antal andetag så hävdar en del 21 600, en del 26 500 per dygn m.m. Det är ingen exakt vetenskap så 25 000 är en uppskattning från min sida baserat på att vi andas i genomsnitt 16 andeta
Linda: Vad skoj att du är nyfiken, det är en bra början 🙂
Angående antal andetag så hävdar en del 21 600, en del 26 500 per dygn m.m. Det är ingen exakt vetenskap så 25 000 är en uppskattning från min sida baserat på att vi andas i genomsnitt 16 andeta
Quote from Funbeat user on 20 May 2012, 09:09Tack för ditt stöd Sylvia 🙂
Ja, yogan har inspirerat mig mycket och jag samarbetar även med Profylaxgruppen som hjälper gravida kvinnor till en bra förlossning, där stor vikt läggs vid andningen.
Precis, jag tänker som du att om man kan ha stor nytta
Tack för ditt stöd Sylvia 🙂
Ja, yogan har inspirerat mig mycket och jag samarbetar även med Profylaxgruppen som hjälper gravida kvinnor till en bra förlossning, där stor vikt läggs vid andningen.
Precis, jag tänker som du att om man kan ha stor nytta
Quote from Catharina Brattlin on 20 May 2012, 09:10Anna, ironiskt nog så skrev Du det inlägget medans jag höll på med mitt inlägg. Alltså var det ironi och sarkasm tidigare i tråden jag regerade på. Dessutom tror jag inte att jag adresserade till Dig? Sorry om Du tog det personligt.
Tack David, det ska j
Anna, ironiskt nog så skrev Du det inlägget medans jag höll på med mitt inlägg. Alltså var det ironi och sarkasm tidigare i tråden jag regerade på. Dessutom tror jag inte att jag adresserade till Dig? Sorry om Du tog det personligt.
Tack David, det ska j
Quote from Funbeat user on 20 May 2012, 09:18Har du många patienter med CF som har blivit hjälpta av dina övningar?
Har du många patienter med CF som har blivit hjälpta av dina övningar?
Quote from Funbeat user on 20 May 2012, 09:19Anders R: Att tejpa munnen på natten är inget jag hittat på. Det är ett vanligt råd som exempelvis ges på landets sömnlaboratorier till människor med sömnproblem.
I boken "Sluta snarka - börja leva" har författaren Tore Strandell, tidigare docent vid Kar
Anders R: Att tejpa munnen på natten är inget jag hittat på. Det är ett vanligt råd som exempelvis ges på landets sömnlaboratorier till människor med sömnproblem.
I boken "Sluta snarka - börja leva" har författaren Tore Strandell, tidigare docent vid Kar
Quote from Funbeat user on 20 May 2012, 09:29Sylvia, jag tror att vi allihop (vi som har riktat kritik mot Anders) har reagerat på precis samma sak, men i olika form. Syftet med min första beskrivning var att förklara varför vi (förmodligen, men i alla fall jag) reagerar som vi gör.
Att gå in med d
Sylvia, jag tror att vi allihop (vi som har riktat kritik mot Anders) har reagerat på precis samma sak, men i olika form. Syftet med min första beskrivning var att förklara varför vi (förmodligen, men i alla fall jag) reagerar som vi gör.
Att gå in med d
Quote from Funbeat user on 20 May 2012, 09:43Tack Anders för all information om andningen som du gav oss här. Jag har ansträngningsastma och nu förstår jag lite bättre hur det hela fungerar och hänger ihop. Ska i fortsättningen träna på att andas genom näsan.
Tack Anders för all information om andningen som du gav oss här. Jag har ansträngningsastma och nu förstår jag lite bättre hur det hela fungerar och hänger ihop. Ska i fortsättningen träna på att andas genom näsan.
Quote from Funbeat user on 20 May 2012, 09:50Tack Geo, jätteskoj att du vill testa - lycka till !! Vore intressant om du framöver vill dela med dig av huruvida näsandning gör att du upplevt någon förbättring av din ansträngningsastma.
Tack Geo, jätteskoj att du vill testa - lycka till !! Vore intressant om du framöver vill dela med dig av huruvida näsandning gör att du upplevt någon förbättring av din ansträngningsastma.
Quote from Funbeat user on 20 May 2012, 10:14David: Angående CF (kroniskt trötthetssyndrom) så vet jag faktiskt inte, men generellt är det många personer som rapporterar om att de får mer energi och minskat sömnbehov.
Att omvandla näring till energi med hjälp av syre (aerob energiproduktion) ger up
David: Angående CF (kroniskt trötthetssyndrom) så vet jag faktiskt inte, men generellt är det många personer som rapporterar om att de får mer energi och minskat sömnbehov.
Att omvandla näring till energi med hjälp av syre (aerob energiproduktion) ger up
Quote from Funbeat user on 20 May 2012, 10:16Anders: jag skulle verkligen uppskatta om du kunde referera till vetenskapliga artiklar/pålitliga hemsidor för att stödja dina påståenden.
Anders: jag skulle verkligen uppskatta om du kunde referera till vetenskapliga artiklar/pålitliga hemsidor för att stödja dina påståenden.