Quote from Funbeat user on 20 May 2012, 10:25CF är Cystisk Fibros i min värld.
CF är Cystisk Fibros i min värld.
Quote from Catharina Brattlin on 20 May 2012, 11:46Anna, gott så. En debatt vinner man dock inte med sarkasm ocb ironi, men väl med väl grundade motargument, som gärna visar att man själv har kunskaper i ämnet. Då blir man heller inte aggressiv, utan man tar bara ett djupt andetag när det hettar till. D
Anna, gott så. En debatt vinner man dock inte med sarkasm ocb ironi, men väl med väl grundade motargument, som gärna visar att man själv har kunskaper i ämnet. Då blir man heller inte aggressiv, utan man tar bara ett djupt andetag när det hettar till. D
Quote from Funbeat user on 20 May 2012, 11:52Ja, om motdebattören inte ignorerar alla som kritiserar honom. Annars blir det ingen debatt alls.
Själv väntar jag fortfarande på vettiga referenser...
Ja, om motdebattören inte ignorerar alla som kritiserar honom. Annars blir det ingen debatt alls.
Själv väntar jag fortfarande på vettiga referenser...
Quote from Catharina Brattlin on 20 May 2012, 12:09Vad jag kan se har han svarat o stort sett alla här i tråden, men jag kanske har läst fel? Att han ignorerar sarkasmer tyder på taktik från hans sida. Det är smart.
Vad jag kan se har han svarat o stort sett alla här i tråden, men jag kanske har läst fel? Att han ignorerar sarkasmer tyder på taktik från hans sida. Det är smart.
Quote from Funbeat user on 20 May 2012, 12:15Andning är intressant - oavsett.
Jag har lärt mig andas när jag sjungit i kör - ja hållning och använd magen och andas ALDRIG med axlarna.
Löpträning på gymnasiet - in-in, u-ut på fyra steg, något jag sedan fått lära bort ...
Karateandning, oj vad mycket
Andning är intressant - oavsett.
Jag har lärt mig andas när jag sjungit i kör - ja hållning och använd magen och andas ALDRIG med axlarna.
Löpträning på gymnasiet - in-in, u-ut på fyra steg, något jag sedan fått lära bort ...
Karateandning, oj vad mycket
Quote from Funbeat user on 20 May 2012, 12:41David: Ok, cystisk fibros har jag tyvärr ingen erfarenhet av.
Anna: Jag har lagt upp några st referenser på min hemsida - http://www.sorena.se/index.php?option=com_content&view=article&id=313:andningsrelaterad-forskning&catid=27:medveten-andning&Itemid=5
David: Ok, cystisk fibros har jag tyvärr ingen erfarenhet av.
Anna: Jag har lagt upp några st referenser på min hemsida - http://www.sorena.se/index.php?option=com_content&view=article&id=313:andningsrelaterad-forskning&catid=27:medveten-andning&Itemid=5
Quote from Funbeat user on 20 May 2012, 12:49Något jag fått tips om och som fungerar för mig är att "ta tag i andningen" om jag är trött och flåsar när jag springer. Jag stänger munnen, drar in luft genom näsan och håller andan några sekunder för att sedan fortsätta andas genom näsan. Jag får bättre
Något jag fått tips om och som fungerar för mig är att "ta tag i andningen" om jag är trött och flåsar när jag springer. Jag stänger munnen, drar in luft genom näsan och håller andan några sekunder för att sedan fortsätta andas genom näsan. Jag får bättre
Quote from Catharina Brattlin on 20 May 2012, 12:58Det finns ju hur mycket som helst att läsa om andning på nätet! 😀
Läste nyss om en löpare i Runday, som fick en aha-upplevelse när hon med hjälp av en PT fick sin strama diafragma och stressade andning medvetandegjord.
För mig behövs heller inga veten
Det finns ju hur mycket som helst att läsa om andning på nätet! 😀
Läste nyss om en löpare i Runday, som fick en aha-upplevelse när hon med hjälp av en PT fick sin strama diafragma och stressade andning medvetandegjord.
För mig behövs heller inga veten
Quote from Funbeat user on 20 May 2012, 19:59Anders R skrev: "Är astmatiker och har genom min sjukvårdsförsäkring träffat vad jag vill påstå vara världsproffs i ämnet"
Jag frågade då vad dessa världsledande experter gett dig för tips och råd för att komma till rätta med din astma. Om jag förstått d
Anders R skrev: "Är astmatiker och har genom min sjukvårdsförsäkring träffat vad jag vill påstå vara världsproffs i ämnet"
Jag frågade då vad dessa världsledande experter gett dig för tips och råd för att komma till rätta med din astma. Om jag förstått d
Quote from Funbeat user on 20 May 2012, 20:04Kristina: Eftersom du får positiv effekt de gånger du andas genom näsan kanske det vore värt att testa att andas genom näsan oftare?
Ofta blir andningen mer "flåsig" när vi andas genom munnen. Andningen tar också mer energi som gör att vår uthållighet mi
Kristina: Eftersom du får positiv effekt de gånger du andas genom näsan kanske det vore värt att testa att andas genom näsan oftare?
Ofta blir andningen mer "flåsig" när vi andas genom munnen. Andningen tar också mer energi som gör att vår uthållighet mi