Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur andas du när du tränar?
You need to log in to create posts and topics.

Jag jobbar på det Anders, men glömmer ibland. 🙂

Edit: och helt lätt är det inte, men övning ger färdighet.

Jag vet många ishockeyspelare som är jättedåliga i cykel. De orkar någon minut men det är kanske generellt så om man testar något som inte ingår i ens normala träning.

Nu blir jag lite förvirrad när du svarar lite olika i olika inlägg. Iaf som jag läser dem. I ett inlägg tolkar jag dig som att normal andning är ineffektiv och ger för lite syre till kroppen:

"Att omvandla näring till energi med hjälp av syre (aerob ener

Waoow.. Blev nyfiken och ville läsa lite om andning. Men här var en ganska eldig diskussion. Lite som att titta på en dokusåpa.

Är imponerad över att den hårt försäljande TS ändå har gett massor av råd och svar utan att debitera någon(?)... Så, så frukta

Den gamla vanliga frågan får vi väl bjuda på - om det nu är bättre att andas genom näsan även ur ett prestationsperspektiv (vilket jag tolkar det som), varför ser vi inga världslöpare som gör det? Eller gör de det? Det är ju inte helt lätt att se.

Jag tycker det är jättespännande att någon lyft en viktig fråga som inte debateras så ofta. Kul att få damma av sina gamla kunskaper och se om de fortfarande stämmer (och om man minns rätt).

Men alla som har hållit på med konditionsidrotter på lite högre nivå har nog ganska klart för sig hur det fungerar. Annars är man inte med o leker så länge.

Härligt Kristina, lycka till ! Håkan Wester kunde springa en mil och bara andas genom näsan redan en vecka efter att han ställt om från munandning till näsandning, läs mer på http://ironwester.wordpress.com/.

Jag strävar efter att andas ungefär lika mycket ut som in, men är osäker på om jag lyckas.

Anders: Va göru på milen?