Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur ansträngande?
You need to log in to create posts and topics.

Eh?

Visst blir det skillnad. Tränar man löpning 6 dagar i veckan + cykling + simning blir det en 7-djävla skillnad med 3 dagar. Läs lite om Jonas Coltings träningsmängd: http://www.colting.nu

Jag läser f ö i en sammanfattning att jag skrivit fel. Bill Pierce o

Hmmm, Ni båda som verkar kunna så mycket; svara på min första fråga då? Varför upplever jag att det tar tid innan "lunken" infaller, och att det känns tungt innan jag har nått dit? Hade jag inte haft envishet nog, hade jag gett upp innan det börjar kännas

Det är nog Pers bord.

Jag upplever som du, att det tar 10-20 minuter innan lunken kommer. Jag _tror_, men det får Per avgöra, att det beror på formen för dagen.

Sylvia: JAg tror jag vet vad du menar. När jag ger mig ut i spåret (är INTE vältränad än) är det tungt, tungt, tungt, ännu lite tyngre och sen...LÄTTARE! På någon väster verkar det t o m bli lättare andra omgången, så att säga, d v s när jag "lunkat på" e

Är inte så kunning på området, men kan tänka mig att det kan ta en stund för kroppen att "ställa om" från vila till lite hårdare arbete t.ex. löpning.
Man kan kanske se det som ett reglersystem som svänger in sig.
Musklerna gör ju helt plötsligt av med en

Det är väl så som de säger, att man är bra på det man tränar, dvs jag kan köra stenhårda boxpass och träna step up flera pass på raken utan att jag går under, men när löparträningen är i sin linda är jag kanske "otränad" vad gäller löpning.

Känns dock s

Glömde...

Mattias, jag vilar aldrig. "Off season" instruerar jag 3 pass i veckan (se tidigare inlägg) och tränar ett extra boxpass på helgen, plus att jag tar raska promenader på ca en timme minst två gånger per vecka. Så mitt problem ligger inte i "från

Det där med lunken.. upplever det i alla grejer jag tränar, även när jag höll på med promenader. Jag gick någorlunda första 15-20 men det var först därefter som jag kunde dra på ordentligt, så att kroppen hängde med, samma nu med löpning och tycker det ve

När jag tränat på motionscykel eller dyl så verkar det inte som om löparmusklerna blir så ansträngda. Det är som om det ändå tar på olika ställen trots att det är benen man använder.

Jag upplever att pulsen går in i ett behagligt tempo relativt tidigt me

Daniel.
Jo visst stämmer det bättre när du rättade din felskrivning. Och visst gör det skillnad även för en triatlet. Det är inte det jag bestrider. Eftersom jag från början missförstod upplägget så kändes slutsatserna lite gripna ur luften helt enkelt. D