Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur ansträngande?
You need to log in to create posts and topics.

åldern alltså? intressant tanke.

> åldern alltså? intressant tanke.

Det är en realitet...

Cykling och löpning nyttjar inte benmusklerna på samma sätt så det går inte att överföra det ena på det andra. Möjligen skulle man väl kunna ha större nytta av löpträning vid cykling än vice versa

Tycker att du ska springa i ett tempo som känns skönt hela tiden och värva detta med intervallträning. Har själv gjort det och märkt en klar förbättring. Lämpliga intervaller tycker jag är 4 eller 5 minuter. Spring 4 minuter i ett högt tempo, tempot skall

Sylvia:

Sorry för ett sent svar!
Jag tror inte att problemet är att du inte kommer upp i puls. Har du pulsklocka? Kan du låna?

Jag upplever att det tar nästan 45 minuter innan jag kommer in i flow-stadiet och det blir skönt att springa.

Mitt förslag är

Tack Mela för svaret. Kontentan av alla svar jag har fått är tydligen att det ska räcka med max tre pass och att jag ska varva mellan intervall och distanspass som är längre men i lugnare tempo. Pulsklocka äger jag faktiskt och jag ska vara mer noggrann m

Sylvia, det klarar du lätt! Och med fortsatt satsning och eftertanke så kommer det säkerligen bli en behaglig upplevelse...!

Håll tummarna för mig imorgon, då är det marathondebut.

En liten fråga bara till dig sylivia. bor du i mörrum? anledning att jag frågar är att jag är född där men bor numera i stockholm sedan 8 år tillbaka. Jag blev bara så förvånad när du skrev mörrum i ditt inlägg och som gammal mörrumsbo så hajjar man ju ti

Helene! Ja, jag bor i Mörrum sedan jag träffade en Mörrumskille vid 16 års ålder 1986. Vi är idag gifta och har två barn och jag stortrivs i Mörrum (är från Svängsta från början). Kanske Du vet vem min man är? Per heter han.

Här finns många bra löparsträ

Mela, jag tittade efter Dig bland 17000 löpare i lördags...hur gick det?

Det gick bra! Sprang på 4.45. Första tre milen gick på dryga tre timmar, sen kom den ack så berömda väggen...

Jag är supernöjd, och grymt stolt! Glider omkring i min t.shirt hemma idag med hyfsad träningsvärk i benen...
🙂