Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 16:15Utanför anlagda ytor såsom vägar, preparerade motionsstigar, torg, gräsmattor..... är terräng för mig.
Jag ser alltså inte ett motionsspår som är preparerat som terräng även om det kan vara väldigt backigt.
Utanför anlagda ytor såsom vägar, preparerade motionsstigar, torg, gräsmattor..... är terräng för mig.
Jag ser alltså inte ett motionsspår som är preparerat som terräng även om det kan vara väldigt backigt.
Quote from Funbeat user on 14 August 2011, 02:23Riktig terränglöpning är väl det som en orienterare bedriver, nedfallna träd att krypa under, gyttjediken att försöka ta sig över, att försöka finna smartaste, och snabbaste väg, över mossar och kärr.
Riktig terränglöpning är väl det som en orienterare bedriver, nedfallna träd att krypa under, gyttjediken att försöka ta sig över, att försöka finna smartaste, och snabbaste väg, över mossar och kärr.
Quote from Funbeat user on 14 August 2011, 15:05Och efter terräng kommer grönområde... eller?
Och efter terräng kommer grönområde... eller?
Quote from Funbeat user on 14 August 2011, 23:29Terräng för mig: Man måste ta hänsyn till underlaget där man befinner sig, och ofta titta nedåt för att inte snubbla, trampa snett eller halka.
Terräng för mig: Man måste ta hänsyn till underlaget där man befinner sig, och ofta titta nedåt för att inte snubbla, trampa snett eller halka.
Quote from Funbeat user on 15 August 2011, 20:35Terräng är typ samma sak som "ute i spenaten" alltså?"
Terräng är typ samma sak som "ute i spenaten" alltså?"
Quote from Funbeat user on 15 August 2011, 21:13Terräng för mig är orörd naturmark eller stigar som inte är iordninggjorda utan bara uppkomna pga frekvent nyttjande av marken längs en sträcka. 🙂
Terräng för mig är orörd naturmark eller stigar som inte är iordninggjorda utan bara uppkomna pga frekvent nyttjande av marken längs en sträcka. 🙂
Quote from Funbeat user on 16 August 2011, 07:20Som t.ex. att följa djurspår.
Då blir det att huka sig, hoppa över hinder och annat annorlunda. (t+)
Som t.ex. att följa djurspår.
Då blir det att huka sig, hoppa över hinder och annat annorlunda. (t+)
Quote from Funbeat user on 16 August 2011, 09:51Det här skulle väl kunna definieras som terräng:
BILD:http://www.kyrkloppet.se/images/032.jpgKortet taget under Grangärde Kyrklopp. (Ursäkta LK och Leif_A att jag använder det underbara kortet på er)
Det här skulle väl kunna definieras som terräng:
BILD:http://www.kyrkloppet.se/images/032.jpg
Kortet taget under Grangärde Kyrklopp. (Ursäkta LK och Leif_A att jag använder det underbara kortet på er)
Quote from Funbeat user on 16 August 2011, 10:01Det är kul att springa terräng. Så här glad och ren kan man bli av det: 🙂
BILD:www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=38706a0071a344749eaf77ff2c10f21d.jpg&
Det är kul att springa terräng. Så här glad och ren kan man bli av det: 🙂
BILD:www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=38706a0071a344749eaf77ff2c10f21d.jpg&
Quote from Funbeat user on 16 August 2011, 10:02Verkar vara en svårtillgänglig kyrka!
Verkar vara en svårtillgänglig kyrka!