Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur får man upp farten?
You need to log in to create posts and topics.

Christer: vilket härligt uttryck "det räcker väl att tävla på tävlinng!" DET ska jag säga till min jobbarkompis som bara är för mycket: 50+, gammal fotbollsspelare som inte tycker man tränat om man inte spyr efter löpningen och mjölksyran sprutar åt alla

Jaha, då kommer jag också med en fråga; jag kombinerar backträning med intervaller. Dvs jag har en backe på ca 400 meter, som jag springer uppför så snabbt jag kan, och joggar lååångsamt ner igen, tills pulsen är nere på sub 130 (tar ca 2,5-3 min) och så

Kristoffer, i Göteborg finns Solvikingarna och där finns hela spektrat, från rena motionärer till elit. Är den sådana klubbar du menar?

Hurtbulle: Kristoffer: Jag menade just intervallträningen, kanske formulerade mig lite dumt(#) När man kör långpass ska man självklart inte maxa utan snarare pressa sig att springa väldigt långsamt^^

Jaha Simon, då förstår jag 🙂

Intervaller ÄR jobbigt!

Jag tycker det är svårt att låta bli att gasa på när jag springer. Idag sprang jag en mil på löpbandet och hade bestämt mej för att springa hela sträckan i 11 km/tim. Det höll i 8 km, sen kunde jag

Yes Christer...men är de inte fler i cykling än i löpning?

Jo, jag tror det... Solvikingarna har ganska många medlemmar så det finns ett behov även inom löpning, helt klart 🙂

Solvikingarna brukar vara framstående på tävlingar har jag för mig.

Tack för tipsen. Körde min första intervallträning. Varierade mellan farten mycket långsamt och lagom långsamt (för mig intill mjölksyregränsen) - och vart helt slut!

5 min jogg sedan 4 ggr 2 min + 2 min och så nedjogg 11 min. Orkade inget mer.

Så - nu

Snyggt jobbat! Rapportera om ca en månad och alltså fyra gångers intervallträningar (1 gång per vecka) och berätta om du märker någon skillnad i hastighet på dina "vanliga" turer! 🙂