Quote from Funbeat user on 10 August 2007, 10:28Anders nämnde i någon tråd att man förbättrar sig ca 5 min/mil och år (beroende på vilken hastighet man börjar med såklart). 9,5 -15 görs allså på ungefär 3-4 år om du tränar rätt och regelbundet.
Springer jag milen idag på 9.5 km/h skulle jag satt ett m
Anders nämnde i någon tråd att man förbättrar sig ca 5 min/mil och år (beroende på vilken hastighet man börjar med såklart). 9,5 -15 görs allså på ungefär 3-4 år om du tränar rätt och regelbundet.
Springer jag milen idag på 9.5 km/h skulle jag satt ett m
Quote from Funbeat user on 10 August 2007, 12:15David, Att gå från ett tempo på 9,5 km/tim (6,3 min/km) till 15 km/tim
(4 min/km) låter som ett väldigt långsiktigt mål.
Har du verkligen tänkt till vad beträffar angivna tider??Håller med Linus, satsa först på att nå ett tempo som ligger på ca 5 min/k
David, Att gå från ett tempo på 9,5 km/tim (6,3 min/km) till 15 km/tim
(4 min/km) låter som ett väldigt långsiktigt mål.
Har du verkligen tänkt till vad beträffar angivna tider??
Håller med Linus, satsa först på att nå ett tempo som ligger på ca 5 min/k
Quote from Funbeat user on 10 August 2007, 20:00När det gäller mål är det väl bra att ha ett högt långsiktigt mål? Mattias Sunneborn höll ett föredrag på DN-galanseminariet i veckan där han berättade att han sen han började med friidrott haft målet att bli förste svensk över 8 meter i längdhopp - vilke
När det gäller mål är det väl bra att ha ett högt långsiktigt mål? Mattias Sunneborn höll ett föredrag på DN-galanseminariet i veckan där han berättade att han sen han började med friidrott haft målet att bli förste svensk över 8 meter i längdhopp - vilke
Quote from Funbeat user on 10 August 2007, 20:19Jo, just det. Skulle skriva något om backträning. Jag gillar Sylvias upplägg, dels för att det alltid är bra att hitta intervallpass som man själv gillar och lätt kan motivera sig till att genomföra. Dels för att det liknar det vi kör i Studenterna. På sl
Jo, just det. Skulle skriva något om backträning. Jag gillar Sylvias upplägg, dels för att det alltid är bra att hitta intervallpass som man själv gillar och lätt kan motivera sig till att genomföra. Dels för att det liknar det vi kör i Studenterna. På sl
Quote from Catharina Brattlin on 10 August 2007, 20:48Tackar Mattias för uppmunrande ord om min "nybörjarintervallteknik"...det ÄR kul med backintervaller...efter att de är genomförda. Dessutom blir det som ett gift. Jag tänker: förra veckan gjorde jag 8 reps, idag måste jag fixa 9, och det går!!! Jag är hel
Tackar Mattias för uppmunrande ord om min "nybörjarintervallteknik"...det ÄR kul med backintervaller...efter att de är genomförda. Dessutom blir det som ett gift. Jag tänker: förra veckan gjorde jag 8 reps, idag måste jag fixa 9, och det går!!! Jag är hel
Quote from Funbeat user on 20 August 2007, 13:39OK, tack för alla fina råd. Jag tror personligen att 15 km/h under en timmes tid är ett högst realistiskt mål för mig (fast inte imorgon såklart). Linus: du tar mina mål från min mun - har faktiskt tänkt precis att klara milen en bit under timmen i år och
OK, tack för alla fina råd. Jag tror personligen att 15 km/h under en timmes tid är ett högst realistiskt mål för mig (fast inte imorgon såklart). Linus: du tar mina mål från min mun - har faktiskt tänkt precis att klara milen en bit under timmen i år och
Quote from Funbeat user on 20 August 2007, 14:04Så David, hur har det gått med intervallträningen, har de påverkat hastigheten på dina milturer än?
Så David, hur har det gått med intervallträningen, har de påverkat hastigheten på dina milturer än?
Quote from Funbeat user on 20 August 2007, 14:27Sprang milen på 47 min förra veckan. Kul som f*an och sporrar en till att fortsätta. I år är förtsa gången jag har förbättrat mina löptider och det ganska avservärt mycket. Förut har jag joggat på i maklig takt...ca 30 min på 5 km. Sprang milen på 60 min
Sprang milen på 47 min förra veckan. Kul som f*an och sporrar en till att fortsätta. I år är förtsa gången jag har förbättrat mina löptider och det ganska avservärt mycket. Förut har jag joggat på i maklig takt...ca 30 min på 5 km. Sprang milen på 60 min
Quote from Funbeat user on 20 August 2007, 18:19Frida. Åh vad roligt att läsa att du klarar milen på 47 minuter i år. Jag klarar den på ungefär 1 h nu. Så om ett år så finns det möjlighet för mig att klara det på 47 minuter alltså.. 🙂 Kanske ska ha det som mål... 😀
Frida. Åh vad roligt att läsa att du klarar milen på 47 minuter i år. Jag klarar den på ungefär 1 h nu. Så om ett år så finns det möjlighet för mig att klara det på 47 minuter alltså.. 🙂 Kanske ska ha det som mål... 😀
Quote from Funbeat user on 20 August 2007, 22:21Hejsan, en tränare som jag hade för många många år sedan körde en hel del intervall träning med oss. Han lät oss någon gång då och då låta oss köra intervall pass baklängnes uppför en lagom lång backe, små snabba steg bakåt. Har ni testat detta eller hört
Hejsan, en tränare som jag hade för många många år sedan körde en hel del intervall träning med oss. Han lät oss någon gång då och då låta oss köra intervall pass baklängnes uppför en lagom lång backe, små snabba steg bakåt. Har ni testat detta eller hört