Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur förvara sin racer?
You need to log in to create posts and topics.

Har inget mekställ, men upp på väggen tror jag kan bli aktuellt.

Ett mekställ fyller sin funktion på mer än ett sätt.

Ett sånt står på inköpslistan..

Kollade med Länsförsäkringar om förvaring av cyklar i förråd. De sa att man inte fick ha stöldbegärligt gods där. Då frågade jag om en cykel värd 10000 var stöldbegärligt. De sa att det inte var det. Så rent tekniskt skulle man kunna ha cykeln i ett förrå

Det beror nog på vilken cykel det är...

Det står fyra cyklar i ett hörn ihopskuffade och två i ett annat, samt två i förrådet. Men nej Charlotta, någon cyclocross har det ännu inte blivit. Du får nog göra som vi andra, köpa.

Jag har mina cyklar upphängda i köket på 2 sådana här från Biltema:

Cykelupphängare
För väggmontering. Tillverkad av svartlackerad rundstål med krokdel täckt av mjuk plast. Uppfällbar. Längd: 350 mm.

59,90 kr

BILD: http://www.biltema.se/products/produ

Fia: Länsförsäkringar ersätter ändå bara en liten bråkdel av din cykel så om du har Länsförsäkringar så måste du ha cykeln med dig när du går på muggen...

Länsförsäkringar Skåne har/hade en extraförsäkring där det går att försäkra en viss cykel för ett visst belopp.
Det kostade 35-40:-/tusenlapp

Har blivit av med fem (5) cyklar under årens lopp. Har aldrig haft några som helst problem med länsförsäkringar. Alla cyklar har dock varit mindre än ett år gamla, så avskrivning har det inte varit fråga om, däremot uppgraderingar pga bättre komponenter p