Quote from Funbeat user on 21 March 2008, 08:21Vi hade mycket årstidsbunden idrott, vilket bidrog till variationen. På vår och höst var det fotboll, orientering, friidrott, löpning m.m. och på vintern åkte vi längdskidor, spelade hockey, snörugby alternativt var inne i hallen och spelade innebandy (el
Vi hade mycket årstidsbunden idrott, vilket bidrog till variationen. På vår och höst var det fotboll, orientering, friidrott, löpning m.m. och på vintern åkte vi längdskidor, spelade hockey, snörugby alternativt var inne i hallen och spelade innebandy (el
Quote from Lars Mörrby on 21 March 2008, 10:36Katharina,
ungarna höll på lite med friidrott ett tag och det som var populärast var hinderbana. Man tar bockar, plintar mattor, bänkar etc och bygger en bana. Det var kanske över en plint, sedan under en häck, över en plint till och under nästa häck kul
Katharina,
ungarna höll på lite med friidrott ett tag och det som var populärast var hinderbana. Man tar bockar, plintar mattor, bänkar etc och bygger en bana. Det var kanske över en plint, sedan under en häck, över en plint till och under nästa häck kul
Quote from Fredric Lagerström on 21 March 2008, 10:49Gillade inte gymnastiken 🙁 Vald sist alltid. Nån slags tumme mitt i foten. Rädd för basketbollen och för lärarinnan...stod och drömde om annat på plan.. otäcka kalla duschar.. tills en dag vi skulle ha terränglöpning i 3an och jag vann alltihopa.
🙂
Gillade inte gymnastiken 🙁 Vald sist alltid. Nån slags tumme mitt i foten. Rädd för basketbollen och för lärarinnan...stod och drömde om annat på plan.. otäcka kalla duschar.. tills en dag vi skulle ha terränglöpning i 3an och jag vann alltihopa.
🙂
Quote from Funbeat user on 21 March 2008, 11:00Lagsporter är inte det som alla gillar oavsett ens förutsättningar.
Jag upplevde aldrig att lärarna lärde oss något om teknik i de olika lagsporterna.
Däremot är det enkelt att genomföra för läraren. Man dömer!Däremot hade vi en gammal elitgymnast på sk
Lagsporter är inte det som alla gillar oavsett ens förutsättningar.
Jag upplevde aldrig att lärarna lärde oss något om teknik i de olika lagsporterna.
Däremot är det enkelt att genomföra för läraren. Man dömer!
Däremot hade vi en gammal elitgymnast på sk
Quote from Funbeat user on 21 March 2008, 13:12Älskade gympan i skolan.
Vi hade oftast dåliga lärare men det kunde inte förta glädjen i att spela handboll, fotboll, innebandy eller volleyboll. Var med i samtliga skollag inkl basket som jag inte ens gillar.
Tyckte inte om löpning, gymnastik eller fri
Älskade gympan i skolan.
Vi hade oftast dåliga lärare men det kunde inte förta glädjen i att spela handboll, fotboll, innebandy eller volleyboll. Var med i samtliga skollag inkl basket som jag inte ens gillar.
Tyckte inte om löpning, gymnastik eller fri
Quote from Funbeat user on 21 March 2008, 13:20Fördelen med att ha lätt i skolan är att det finns tid till så mycket annat.
Lärarna bara önskade, att man ville skolka.
Det var ett nöje att ha sina egna projekt på timmarna.
Fördelen med att ha lätt i skolan är att det finns tid till så mycket annat.
Lärarna bara önskade, att man ville skolka.
Det var ett nöje att ha sina egna projekt på timmarna.
Quote from Jan Lundquist on 21 March 2008, 16:54Jag minns förra fredagens föreläsning jag var på med Annie Seel (www.rallyprincess.com). Hon inledde sitt föredrag med att berätta om hennes tvåa i gympa. Vad säger det? Skolgymnastiken är rätt ointressant om man inte vill ha en karriär inom fotboll eller
Jag minns förra fredagens föreläsning jag var på med Annie Seel (www.rallyprincess.com). Hon inledde sitt föredrag med att berätta om hennes tvåa i gympa. Vad säger det? Skolgymnastiken är rätt ointressant om man inte vill ha en karriär inom fotboll eller
Quote from Funbeat user on 21 March 2008, 18:01Har just sprungit 4,6 km med medelhastighet på 6.29, vilket är fortare än jag brukar............:-)
Har just sprungit 4,6 km med medelhastighet på 6.29, vilket är fortare än jag brukar............:-)
Quote from Funbeat user on 21 March 2008, 18:27Heja Kerstin! (t+)
Heja Kerstin! (t+)
Quote from Funbeat user on 21 March 2008, 19:05🙂 Tror inte att jag vill ta ansvar för alla gympalärare genom tiderna. Jag försöker i alla fall att variera och se till individen så långt som möjligt. Det måste ju också innebära att de som är tävlingsinriktade får tävla sinsemellan då och då.
Börje:
🙂 Tror inte att jag vill ta ansvar för alla gympalärare genom tiderna. Jag försöker i alla fall att variera och se till individen så långt som möjligt. Det måste ju också innebära att de som är tävlingsinriktade får tävla sinsemellan då och då.
Börje: