Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur fort joggar ni?
You need to log in to create posts and topics.

Jag vågar knappt ens tänka på hur hemsk jag tyckte skolgymnastiken var. Ett av mina tidigaste skolminnen, vi skall göra kullerbyttor och jag tycker bara det gör fruktansvärt ont i nacken och dessutom fastnar håret liksom på den blå mattan och drar i det s

Ja vissa bockar är lättare att hoppa över än att gå runt om.

Jag älskade gympan men avskydde fotboll. Jag blev alltid vald sist :@
Hoppas den typen av penalismuppmuntrande har försvunnit.

Penismuppmuttrande inom fotboll?

Vår gamla bock står i källaren och ingen har en tanke på att laga den. Aldrig någon som frågat efter den, men det kanske finns ett behov, vad vet jag?

Minns ett tillfälle när jag gick i tvåan på lågstadiet, satt uppe på bocken och funderade på om jag sku

Ja, David.

Ja, naturligtvis indelar man inte lag längre på det viset. Det brukar oftast vara läraren som ordnar lagen genom att dela ut band/västar.

Minns att det stod bockar och tryckte i förråden på IHS/GIH när vi tränade där, men de kanske bara stod ... och det är ju drygt tio- femton år sedan ...

Jag tyckte skolgympan var jättekul. Gillade det mesta, friidrott, gymnastik, bollsporter, orientering... Kanske det beror på att jag för det mesta har haft bra idrottslärare. Var väl egentligen inte särskilt bra på något men kan ändå stoltsera med att ha

Jag hatade också idrotten i skolan...men lyckades med konststycket att bli befriad från det under hela gymnasietiden pga värmeallergi. Omsorgsfullt gnuggade röda kinder och lite eksem i armvecken gjorde att jag fick promenera istället för gymnastik...
Om