Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur fort joggar ni?
You need to log in to create posts and topics.

International Baccalaureate - ett internationellt program på gymnasienivå. Kursplan, böcker och upplägg är enligt den internationella planen och inte alls samma som den svenska skolans. Mycket mycket hårdare och mer jobb. Ta matten t.ex - matte a tentade

Så gammal jag känner mej när jag förknippar IB med informationsbyrån, åsiktsregistrering och rättsskandaler. Eller historieintresserad kanske låter bättre. (H)

Vi hade världens bästa gympalärare under grundskolan! Han var ständigt på bra humör, peppande utan att vara pushig och fick alla med sig på diverse aktiviteter, vilka var varierande och roliga! Hans gympatimmar fick sammanhållningen att öka i klassen och

Jag måste villigt erkänna att jag älskade idrotten i skolan. 🙂 Helt klart veckans höjdpunkter. Dessutom fick vi möjligheten att välja idrott som fri aktivitet 2 timmar i veckan. (t+)

Jag älskade och hatade idrotten i skolan beroende på aktivitet.

Helt idiotiskt att man inte i större utsträckning själv får välja hur man vill utöva fysisk aktivitet i skolan. Då hade antagligen fler uppskattat motion i vuxen ålder.

Jag hör till idrottsnördarna som alltid har älskat alla former av idrott, bollspel, löpning, friidortt, redskap... allt. Tyvärr har aldrig min prestationsförmåga varit i paritet med mitt intresse. Men man behöver inte vara bra för att ha roligt när man le

KBV = Kustbevakningen (t+)

I många klasser jag har gått i var man tvungen att gilla skolidrotten, annars blev man ett lämpligt offer för de våldsamma typerna som gillade idrotten men inte klarade av andra ämnen. Enda alternativet var att utebli helt, vilket många gjorde.

(Nej, all

Per: Sådana klasser har jag aldrig gått i. Fanns inga våldsamma typer på naturvetenskapliga/tekniska-linjen på gymnasiet när jag gick där. Dessutom så fanns det ett klart samband mellan bra betyg i idrott och i teoretiska ämnen. Så under min skoltid var d

Nej skolgympan var inte kul, men jag avskydde friidrott istället 😉 Ser fortfarande hellre på färg som torkar (detsamma gäller f ö även fotboll, kul att spela men pest att titta). Iaf fr o m högstadiet, då delades gymnastiken upp så att vi hade könsuppdel