Quote from Guest on 7 December 2009, 20:03Jag tror jag är ganska långsam nämligen, därav frågan. Om jag bara springer och tänker på annat så går det ganska sakta för mig. Och ofta kommer jag på mig själv med att tänka "man blir inte snabbare om man inte ökar tempot" och så gör jag det, en stund.
Jag tror jag är ganska långsam nämligen, därav frågan. Om jag bara springer och tänker på annat så går det ganska sakta för mig. Och ofta kommer jag på mig själv med att tänka "man blir inte snabbare om man inte ökar tempot" och så gör jag det, en stund.
Quote from Funbeat user on 7 December 2009, 20:13Så var det för mig också, jag liksom saktade in efter ett tag och det var så svårt att veta om jag sprang i rätt hastighet - för fort eller för långsamt. Jag köpte en pulsklocka och numera är det mitt focus - att hålla rätt puls, då vet jag att hastighete
Så var det för mig också, jag liksom saktade in efter ett tag och det var så svårt att veta om jag sprang i rätt hastighet - för fort eller för långsamt. Jag köpte en pulsklocka och numera är det mitt focus - att hålla rätt puls, då vet jag att hastighete
Quote from Funbeat user on 7 December 2009, 20:14Det du beskriver kallas väl "fartlek" om jag inte missminner mig. "Riktig" intervallträning är nog mer uppbyggd kring klockan. Finns säkert bra intervallprogram här nånstans.
Jag måste också bli bättre på fartträning, precis som du finner jag mig ofta me
Det du beskriver kallas väl "fartlek" om jag inte missminner mig. "Riktig" intervallträning är nog mer uppbyggd kring klockan. Finns säkert bra intervallprogram här nånstans.
Jag måste också bli bättre på fartträning, precis som du finner jag mig ofta me
Quote from Funbeat user on 7 December 2009, 20:17Det du beskriver brukar väl kallas fartlek, eller naturlig intervall och funkar alldeles utmärkt. Jag hör själv till dom som enbart roar mig med denna form av intervall. Den är enligt mig betydligt mer motiverande än klock och pulsbaserd intervall (tycker
Det du beskriver brukar väl kallas fartlek, eller naturlig intervall och funkar alldeles utmärkt. Jag hör själv till dom som enbart roar mig med denna form av intervall. Den är enligt mig betydligt mer motiverande än klock och pulsbaserd intervall (tycker
Quote from Funbeat user on 7 December 2009, 20:29Intervaller är tråkigt tycker jag. Hellre öka där det känns bra och köra på en bit. Sedan ta det lugnt igen.
Jag kommer också oftast in i ett behagligt tempo, men å andra sidan så håller jag på ganska länge. Skönt att se på en ev. klocka och se att det g
Intervaller är tråkigt tycker jag. Hellre öka där det känns bra och köra på en bit. Sedan ta det lugnt igen.
Jag kommer också oftast in i ett behagligt tempo, men å andra sidan så håller jag på ganska länge. Skönt att se på en ev. klocka och se att det g
Quote from Funbeat user on 7 December 2009, 20:31Varför vill du springa snabbare?
Varför vill du springa snabbare?
Quote from Funbeat user on 7 December 2009, 20:41tack för tips. Jag är dålig på tekniska prylar men antar att jag skulle kunna lära mig att använda en pulsklocka. Det får man ju låna på gymmet när man kör spinning, men där kan man också få hjälp att ställa in den ordentligt 😉
Ja, varför vill jag sprin
tack för tips. Jag är dålig på tekniska prylar men antar att jag skulle kunna lära mig att använda en pulsklocka. Det får man ju låna på gymmet när man kör spinning, men där kan man också få hjälp att ställa in den ordentligt 😉
Ja, varför vill jag sprin
Quote from Funbeat user on 7 December 2009, 20:42Fartlek verkar lite för ostrukturerat för dig Helén iom att du kommer på dig själv att sänka farten efter ett tag. Men det finns andra alternativ, snabbdistans och intervaller.
Tycker att du behöver minst klocka med tidtagning för att hålla koll.
En v
Fartlek verkar lite för ostrukturerat för dig Helén iom att du kommer på dig själv att sänka farten efter ett tag. Men det finns andra alternativ, snabbdistans och intervaller.
Tycker att du behöver minst klocka med tidtagning för att hålla koll.
En v
Quote from Funbeat user on 7 December 2009, 21:07Hej Helen.
"Hur tränar man för att få en snabbare "bekväm fart"?"
Nu kommer jag att bli sågad, men det tar jag om det blir så.
1. Det finns inget som är eller fel för alla. vissa gillar det en och vissa det andra.
Ännu ingen sågning.
2. Min erfarenhe
Hej Helen.
"Hur tränar man för att få en snabbare "bekväm fart"?"
Nu kommer jag att bli sågad, men det tar jag om det blir så.
1. Det finns inget som är eller fel för alla. vissa gillar det en och vissa det andra.
Ännu ingen sågning.
2. Min erfarenhe
Quote from Funbeat user on 7 December 2009, 22:01P, varför pratade du om sågning när du nämnde LSD-träningen?
P, varför pratade du om sågning när du nämnde LSD-träningen?