Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur fort springer ni?
You need to log in to create posts and topics.

Då får jag nog forsätta fantisera om min.... 😀

Knappt värt att man nämner den där underbara streaken på 1 km till breflådan varje morn då....men underbar det är den likt förbannat för mig..??!!;););)

Mackan, jo det var det kanske. 70km/v låter i minsta laget för att få veta sin potential. Glädjedödare 🙂

Man kan ju dra 70K en och samma dag. Som Rune. Nu gjorde han ju det flera gånger/vecka.

Eller natt.
Var ensamstående med barn, så ibland drog jag iväg nattetid.
Inte 70K, men 30+.

Min son skötte sig + att han visste vart han skulle gå om han vaknade.
Ly

Ja Helen nu har du fått dom allra bästa råden av dom allra bästa löparna: "Hur du skall göra för att bli bättre å snabbare"....Lycka till??!!??...;););)

Helen här kommer ett råd från en halvdan löpare. Likt dig har jag tidigare fastnat i en behaglig lunk. Men sedan jag läst en länk här på FB om kontinuerlig löpning helst varje dag och med ungefär samma ansträngningsgrad. Där man efter en månad höjer anstr

😀
Snälla nån. Som sagt, det handlar ju om vad man startar på.
Springa 100 km varje vecka, visst efter ett par års upptrappning.
Det går inte att gå från noll till hundra på en månad, eller ens ett år. Då får man gå. Eller springa väldigt låååååååååångsa

"Var det inte 70-100 miles/vecka?"

Super! -Då måste jag ju ha MASSVIS med potential kvar att upptäcka med mina ynka 30-40 km per vecka!

Bertil Järlåker låg om jag minns rätt på 37.2K i snitt.
Per dag.

Rune L. hade säkert veckor med över 30 mil - ganska ofta.

Men Bertil och Rune var ju Ultralöpare. Men en "vanlig" löpare är Norska Kirsten, som ju bland annat vunnit Göteborgsvarvet och Lidingö Tjejmil

Över 30 mil i veckan håller Kirsten skadefri :
http://www.marathon.se/news/Article.cfm?NewsId=251650

En liten