Quote from Funbeat user on 7 December 2009, 22:05Om det är att hålla jämn takt du är ute efter, rekommenderar jag musik. Har alltid musik när jag springer och då i min löptakt. En spellista med behagligt tempo, en för lite snabbare tempo och en jag kan använda för intervallpass. Sen är det bara att spri
Om det är att hålla jämn takt du är ute efter, rekommenderar jag musik. Har alltid musik när jag springer och då i min löptakt. En spellista med behagligt tempo, en för lite snabbare tempo och en jag kan använda för intervallpass. Sen är det bara att spri
Quote from Funbeat user on 7 December 2009, 22:22Aj aj P. Du lider tydligen av ett akut "Paranoid tränings-kapnings syndrom"...oj,oj,oj...;);)
Aj aj P. Du lider tydligen av ett akut "Paranoid tränings-kapnings syndrom"...oj,oj,oj...;);)
Quote from Funbeat user on 8 December 2009, 10:17Hur du blir snabbare? Spring fler kilometer. När kroppen anpassat sig kommer farten av sig självt. Är det inte svårare än så? Nej, egentligen inte.
Hur du blir snabbare? Spring fler kilometer. När kroppen anpassat sig kommer farten av sig självt. Är det inte svårare än så? Nej, egentligen inte.
Quote from Funbeat user on 8 December 2009, 10:39Hej Jack.
"P, varför pratade du om sågning när du nämnde LSD-träningen? "
Ja det beror väl på att det inte är på "modet" med LSD träning nu mera. Samt att den typen av träning oftast sågas i en diskussion
Om man läser och hör sig för om träning i dag
Hej Jack.
"P, varför pratade du om sågning när du nämnde LSD-träningen? "
Ja det beror väl på att det inte är på "modet" med LSD träning nu mera. Samt att den typen av träning oftast sågas i en diskussion
Om man läser och hör sig för om träning i dag
Quote from Funbeat user on 8 December 2009, 10:45Jag satt länge fast i samma träningstempo och lyckades heller inte höja min fart på tävling. Sedan i somras har jag lagt på ett snabbpass i veckan för att tvinga upp min fart.
Eftersom jag har för dålig disciplin för intervaller ute så kör jag på löpband
Jag satt länge fast i samma träningstempo och lyckades heller inte höja min fart på tävling. Sedan i somras har jag lagt på ett snabbpass i veckan för att tvinga upp min fart.
Eftersom jag har för dålig disciplin för intervaller ute så kör jag på löpband
Quote from Funbeat user on 8 December 2009, 11:54Själv så försöker jag få in ett par Teknikpass (http://www.marathon.se/webbtv/) i veckorna, det kan vara fartlek, backträning, eller snabbdistans och på helgerna myser jag bara med långdistans (15-20 km). Detta gör att träningen käns lite mer seriös och r
Själv så försöker jag få in ett par Teknikpass (http://www.marathon.se/webbtv/) i veckorna, det kan vara fartlek, backträning, eller snabbdistans och på helgerna myser jag bara med långdistans (15-20 km). Detta gör att träningen käns lite mer seriös och r
Quote from Funbeat user on 8 December 2009, 12:05P. Jag håller med dig map LSD-träningsformen. Lydiard och co. visste vad de gjorde. Tyvärr är jag dock inte med dig på det där om "skön och behaglig löpning" map LSD. LSD har inget med lugn och behaglig löpning att göra, och betyder INTE lång SLOW distanc
P. Jag håller med dig map LSD-träningsformen. Lydiard och co. visste vad de gjorde. Tyvärr är jag dock inte med dig på det där om "skön och behaglig löpning" map LSD. LSD har inget med lugn och behaglig löpning att göra, och betyder INTE lång SLOW distanc
Quote from Funbeat user on 8 December 2009, 12:18Apropå LSD och Lydiard:
http://www.hillrunner.com/articles/article.php/lydiard_misconceptionsUr pdf:en artikeln hänvisar till:
"According to Morehouse and Miller, aerobic exercise is 19 times more efficient than anarobic exercise. The more intense the
Apropå LSD och Lydiard:
http://www.hillrunner.com/articles/article.php/lydiard_misconceptions
Ur pdf:en artikeln hänvisar till:
"According to Morehouse and Miller, aerobic exercise is 19 times more efficient than anarobic exercise. The more intense the
Quote from Funbeat user on 8 December 2009, 12:20P: Hur ska man kunna såga ett påstående, som inleds med "Min erfarenhet" ? Möjligen skulle man kunna hävda att "din upplevelse bara varit inbillad" och att "du egentligen inte alls fick den effekt av LSD, som du upplevde"... men det blir kanske inte så tr
P: Hur ska man kunna såga ett påstående, som inleds med "Min erfarenhet" ? Möjligen skulle man kunna hävda att "din upplevelse bara varit inbillad" och att "du egentligen inte alls fick den effekt av LSD, som du upplevde"... men det blir kanske inte så tr
Quote from Funbeat user on 8 December 2009, 12:24I likhet med Patrick har jag märkt att mina långpass går fortare om jag slänger in ett och annat kortare pass i högt tempo. Förmodligen beror det på att min träning i grunden är "fel" - jag springer sällan pass under 15 km. Min kropp har nästan glömt bort
I likhet med Patrick har jag märkt att mina långpass går fortare om jag slänger in ett och annat kortare pass i högt tempo. Förmodligen beror det på att min träning i grunden är "fel" - jag springer sällan pass under 15 km. Min kropp har nästan glömt bort