Quote from Funbeat user on 8 December 2009, 14:07Hej Anders.
"Tyvärr är jag dock inte med dig på det där om "skön och behaglig löpning" map LSD."
Jag håller med dig om att det inte är frågan om att fjuttträna.
Med ett lugnt och behagligt tempo så jämför jag med mördande intevall pass.
Allt är relativ
Hej Anders.
"Tyvärr är jag dock inte med dig på det där om "skön och behaglig löpning" map LSD."
Jag håller med dig om att det inte är frågan om att fjuttträna.
Med ett lugnt och behagligt tempo så jämför jag med mördande intevall pass.
Allt är relativ
Quote from Funbeat user on 8 December 2009, 14:21Hej Markus.
"Hur ska man kunna såga ett påstående, som inleds med "Min erfarenhet" "
ja det kan man fråga sig. Men som sagt. Det händer nästan varje gång som det kommer på tal.
"Ska man bli snabbare på milen är det intervaller som gäller"
Nu är ju i
Hej Markus.
"Hur ska man kunna såga ett påstående, som inleds med "Min erfarenhet" "
ja det kan man fråga sig. Men som sagt. Det händer nästan varje gång som det kommer på tal.
"Ska man bli snabbare på milen är det intervaller som gäller"
Nu är ju i
Quote from Funbeat user on 8 December 2009, 15:06Min + ett antal andras erfarenheter från 80-talet.
Metod 1. Tillsammans med ca. 10 ungdomar runt 15 år ( orienterare ) + kanske 10 -15 långlöpare så "lufsade" alla i 5:30 fart runt slussarna i Trollhättan. Därefter bar det av upp emot skidstugan i Ströms
Min + ett antal andras erfarenheter från 80-talet.
Metod 1. Tillsammans med ca. 10 ungdomar runt 15 år ( orienterare ) + kanske 10 -15 långlöpare så "lufsade" alla i 5:30 fart runt slussarna i Trollhättan. Därefter bar det av upp emot skidstugan i Ströms
Quote from Funbeat user on 8 December 2009, 19:07Ja, relativt lågintensiv mängdträning är bra och ofta effektivt men då vill det ju också till att man tränar just mängd. Jag har snackat med en hel del motionärer som säger att de bara tränar distans eftersom LSD ska vara så effektivt och så ligger de och
Ja, relativt lågintensiv mängdträning är bra och ofta effektivt men då vill det ju också till att man tränar just mängd. Jag har snackat med en hel del motionärer som säger att de bara tränar distans eftersom LSD ska vara så effektivt och så ligger de och
Quote from Funbeat user on 8 December 2009, 19:27Alla människor har en naturlig löp takt från början vissa har en saktare fart medans andra kan ha en högre fart.
När man tränar för att försöka hålla en högre hastiget så länge som det går så kan det vara jobbigare mentalt för vissa och andra fysiskt och
Alla människor har en naturlig löp takt från början vissa har en saktare fart medans andra kan ha en högre fart.
När man tränar för att försöka hålla en högre hastiget så länge som det går så kan det vara jobbigare mentalt för vissa och andra fysiskt och
Quote from Funbeat user on 8 December 2009, 20:23Lars, nu tillhör jag de som fjantar med 5-6 mil, om ens det. Å andra sidan kör jag inte enbart distans. Och jag vet att om jag ska bli bättre trots stigande ålder så är det nog mängden som bör ökas. Får se om jag kommer att prioritera detta eller om jag n
Lars, nu tillhör jag de som fjantar med 5-6 mil, om ens det. Å andra sidan kör jag inte enbart distans. Och jag vet att om jag ska bli bättre trots stigande ålder så är det nog mängden som bör ökas. Får se om jag kommer att prioritera detta eller om jag n
Quote from Funbeat user on 8 December 2009, 20:28Rune "Nordens genom tidernas bästa ultralöpare" Larsson sprang en gång under några år till jobbet.
Efter jobbet - tillbaks hem.Gymnastiklärare.
Avstånd bostad - arbete - ca. 35K.70K ett stort antal dagar om året.
Blir trött bara jag tänker på det.Be
Rune "Nordens genom tidernas bästa ultralöpare" Larsson sprang en gång under några år till jobbet.
Efter jobbet - tillbaks hem.
Gymnastiklärare.
Avstånd bostad - arbete - ca. 35K.
70K ett stort antal dagar om året.
Blir trött bara jag tänker på det.
Be
Quote from Funbeat user on 8 December 2009, 20:34Om "att fjanta runt" 5-6 mil/vecka ger utveckling eller inte måste väl bero på hur vältränad man är.
Om "att fjanta runt" 5-6 mil/vecka ger utveckling eller inte måste väl bero på hur vältränad man är.
Quote from Funbeat user on 8 December 2009, 20:43Fia-Lottan, det är sant. Men som en kändis, Asfaltlöparen, brukade hävda på Puls.se var att om man inte går upp till minst 70-100km/v så får man aldrig veta sin potential.
Fia-Lottan, det är sant. Men som en kändis, Asfaltlöparen, brukade hävda på Puls.se var att om man inte går upp till minst 70-100km/v så får man aldrig veta sin potential.
Quote from Jonny Persson on 8 December 2009, 20:44Var det inte 70-100 miles/vecka? 😉
Var det inte 70-100 miles/vecka? 😉