Quote from Guest on 19 June 2011, 16:29Hej på er alla,
Ni som diskuterade val av cyklar, träningsmetoder, mat, och klädsel inför loppet hur gick det för er? Vad fungerade bra, vad var onödigt, och vad fungerade inte så bra?Har ni lust och kraft att dela med er?
Jag var inte med i år men h
Hej på er alla,
Ni som diskuterade val av cyklar, träningsmetoder, mat, och klädsel inför loppet hur gick det för er? Vad fungerade bra, vad var onödigt, och vad fungerade inte så bra?
Har ni lust och kraft att dela med er?
Jag var inte med i år men h
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 16:39Snittpuls ca 70% fungerade alldeles toppen. Inga svackor eller stumhet i musklerna. Däremot har jag ågren för att jag kanske fegade mig runt. Kunde nog jobbat hårdare i uppförsbackarna men eftersom det är första gången och man inte vet hur mycket man orka
Snittpuls ca 70% fungerade alldeles toppen. Inga svackor eller stumhet i musklerna. Däremot har jag ågren för att jag kanske fegade mig runt. Kunde nog jobbat hårdare i uppförsbackarna men eftersom det är första gången och man inte vet hur mycket man orka
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 16:48Onödigt = 2 extraslangar, 4 patroner med tillhörande pump! Jag fick inte punktering... nästa år räcker det med 1 slang och 1 patron!
Onödigt igen = Jag hade 5 bars och 10 geletuber (a 25 gr) + 1 gele 100 gr med mig hem. Helt onödigt mycket näring!
Nödv
Onödigt = 2 extraslangar, 4 patroner med tillhörande pump! Jag fick inte punktering... nästa år räcker det med 1 slang och 1 patron!
Onödigt igen = Jag hade 5 bars och 10 geletuber (a 25 gr) + 1 gele 100 gr med mig hem. Helt onödigt mycket näring!
Nödv
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 17:10Av erfarenhet ifrån i fjol tog jag bara en slang, men ett par laglappar i reserv om jag skulle ha otur. Fick jag två punkor skulle det ändå inte bli en bra tid utan att kunna ta sig i mål.
Åtta bars och några druvsockertabletter fungerade bra med några b
Av erfarenhet ifrån i fjol tog jag bara en slang, men ett par laglappar i reserv om jag skulle ha otur. Fick jag två punkor skulle det ändå inte bli en bra tid utan att kunna ta sig i mål.
Åtta bars och några druvsockertabletter fungerade bra med några b
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 17:18Bra: stoppa i sig lite energi varje kvart, strikt efter klockan. Bars uppskurna i munsbitar i fickan var perfekt att blanda med bullarna och bananerna.
Mindre bra: inte dricka mer än max en och en halv flaska vatten. Det påverkade inte cyklingen men gav
Bra: stoppa i sig lite energi varje kvart, strikt efter klockan. Bars uppskurna i munsbitar i fickan var perfekt att blanda med bullarna och bananerna.
Mindre bra: inte dricka mer än max en och en halv flaska vatten. Det påverkade inte cyklingen men gav
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 17:363,5 Vitargo Endurance bar. Jag hade med 5 st.
3,5 liter sportdryck fördelat på 2,5 liter flaskor på cykeln. Fyllde på 1,5 liter i Fagerhult.
8.29 i sluttid.
3,5 Vitargo Endurance bar. Jag hade med 5 st.
3,5 liter sportdryck fördelat på 2,5 liter flaskor på cykeln. Fyllde på 1,5 liter i Fagerhult.
8.29 i sluttid.
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 17:43Köpte skoöverdrag 2 dagar innan rundan pga regnrisken... inget regn föll, men skoöverdragen blev ändå bästa köpet! Funkade excellent som vindskydd och motverkade stelfrusna fötter alldeles ypperligt (har annars varit ett problem på mången träningsrunda me
Köpte skoöverdrag 2 dagar innan rundan pga regnrisken... inget regn föll, men skoöverdragen blev ändå bästa köpet! Funkade excellent som vindskydd och motverkade stelfrusna fötter alldeles ypperligt (har annars varit ett problem på mången träningsrunda me
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 18:47Skoöverdragen gav mig skavsår. De veckade sig vid hälsenan.
Skoöverdragen gav mig skavsår. De veckade sig vid hälsenan.
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 19:01Det gick att cykla trots en förkylning. Vid starten så var jag snorig, ont i hals, trött, muskelvärk och ledvärk. Hade 3 lager på överkropp och underkropp men blev ändå ordentligt nedkyld på vägen till Jönköping (startade kl 22:06). Om jag haft feber så h
Det gick att cykla trots en förkylning. Vid starten så var jag snorig, ont i hals, trött, muskelvärk och ledvärk. Hade 3 lager på överkropp och underkropp men blev ändå ordentligt nedkyld på vägen till Jönköping (startade kl 22:06). Om jag haft feber så h
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 19:10Jag var påpälsad ändå in i mål. Frusen eller för låg ansträngning - det är frågan!
Jag var påpälsad ändå in i mål. Frusen eller för låg ansträngning - det är frågan!