Quote from Funbeat user on 4 April 2010, 17:41Jag har stött på galna tjädrar några gånger. I regel kan man springa ifrån dem. Dessutom behöver du inte vara rädd. I teorin skulle de kunna göra en illa genom att bita med sin kraftiga näbb, men det gör dom inte vad jag har kunnat se. Deras sätt att slås
Jag har stött på galna tjädrar några gånger. I regel kan man springa ifrån dem. Dessutom behöver du inte vara rädd. I teorin skulle de kunna göra en illa genom att bita med sin kraftiga näbb, men det gör dom inte vad jag har kunnat se. Deras sätt att slås
Quote from Funbeat user on 4 April 2010, 17:49Skönt att slippa tjädrar, orrar och renar här i Skåne.
Här har vi älgar, rådjur och kattor som väghinder.
Skönt att slippa tjädrar, orrar och renar här i Skåne.
Här har vi älgar, rådjur och kattor som väghinder.
Quote from Funbeat user on 4 April 2010, 17:59Är det inte bara i brunsten som tjädrarna är som galna? Borde gå över snart. Ta en annan runda så länge eller spring som satan förbi tjädern 🙂
Är det inte bara i brunsten som tjädrarna är som galna? Borde gå över snart. Ta en annan runda så länge eller spring som satan förbi tjädern 🙂
Quote from Funbeat user on 4 April 2010, 18:49Jag skulle nog vända om snabbt om jag vore som du....Det där med en wrejäel käftsmäll (Hur den nu kan se ut..?) ska du inte ge dig in på....utan ta du till dig vårt finfina trix som vi ju har vi löpare...spring ifrån problemet å det snabbt utav helvete...
Jag skulle nog vända om snabbt om jag vore som du....Det där med en wrejäel käftsmäll (Hur den nu kan se ut..?) ska du inte ge dig in på....utan ta du till dig vårt finfina trix som vi ju har vi löpare...spring ifrån problemet å det snabbt utav helvete...
Quote from Funbeat user on 4 April 2010, 19:47Be någon filma ett tjäderöverfall så kan du skicka in filmen till Mitt i naturen! BILD:http://www.funbeat.se/_images/smiley/045.gif
Eller filma själv...
Be någon filma ett tjäderöverfall så kan du skicka in filmen till Mitt i naturen! BILD:http://www.funbeat.se/_images/smiley/045.gif
Eller filma själv...
Quote from Funbeat user on 4 April 2010, 20:19Min farbror blev attackerad av en tjäder en gång. Den flög upp på hans rygg och satte klorna i honom. Gjorde rätt rejält ont.
Be någon skjuta av den.
Min farbror blev attackerad av en tjäder en gång. Den flög upp på hans rygg och satte klorna i honom. Gjorde rätt rejält ont.
Be någon skjuta av den.
Quote from Funbeat user on 4 April 2010, 20:30Tjäder är inte lovlig för jakt förrän slutet av augusti. Förrutom risken för motattack så ska man undvika att sparka och på andra sätt misshandla tjädern eftersom det nog kan vara åtalbart under djurskyddsförordningen.
Tjäder är inte lovlig för jakt förrän slutet av augusti. Förrutom risken för motattack så ska man undvika att sparka och på andra sätt misshandla tjädern eftersom det nog kan vara åtalbart under djurskyddsförordningen.
Quote from Funbeat user on 4 April 2010, 20:32JA det är lätt att vara kaxig hemma i fåtöljen, sen när man står öga mot öga med en mördartjäder så är man lite mer nedtonad. Jag har blivit stoppad av olika djur på löprunda, allt från kossa till pytonorm. Den mest aggressiva var dock en svan som lagt si
JA det är lätt att vara kaxig hemma i fåtöljen, sen när man står öga mot öga med en mördartjäder så är man lite mer nedtonad. Jag har blivit stoppad av olika djur på löprunda, allt från kossa till pytonorm. Den mest aggressiva var dock en svan som lagt si
Quote from Funbeat user on 4 April 2010, 20:39Äh. Va fan, round-kicka fågeljäveln bara. Har inte själv råkat ut för en tjäder, men kanadagäss har jag sparkat till evigheten 🙂 Eller iaf till väl insomnat läge.
Äh. Va fan, round-kicka fågeljäveln bara. Har inte själv råkat ut för en tjäder, men kanadagäss har jag sparkat till evigheten 🙂 Eller iaf till väl insomnat läge.
Quote from Christer Berg on 4 April 2010, 20:42Mikael: Om en tjäder försöker attackera mig så hävdar jag nödvärnsrätt och fredar mig med den graden av våld som behövs för att bryta kontakten.
Vore ju prima om man hann förbi och bort utan att behöva bruka våld men inget fjäderfä ska hindra mig från at
Mikael: Om en tjäder försöker attackera mig så hävdar jag nödvärnsrätt och fredar mig med den graden av våld som behövs för att bryta kontakten.
Vore ju prima om man hann förbi och bort utan att behöva bruka våld men inget fjäderfä ska hindra mig från at