Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Detta forum verkar fullt av fegisar. Hur kan man som vuxen människa bli rädd för tjädrar och älgkor. Träna inte i skogen om ni är rädd för den. Köp ett löpband.
En kompis till mig blev omringad av ett gäng köttätande elefanter och då har man anledning att

Måste vara bra för en politiker att bryta lagen för att de ska fram?

När jag var liten hade vi en tjäder som bodde på vår skolgård. Ture hette han. Ingen trevlig typ alls. Det hände ibland att han jagade oss barn. Men aldrig att vi inte hann springa ifrån honom. En dag kom polisen för att försöka fånga Ture. Ingen lycka dä

Eftersom jag hållit på en hel del med jakt och viltvård i mina dar så vågar jag nog hävda fog för avrådan att gå obeväpnad i klinch med en tjäderhanne.

Det bästa rådet är nog snarare att försöka runda stället där tjädern står. Den tenderar att hålla en g

Men Per då....köttätande elefanter är väl inkentinken mot ett gäng på typ tjugotalet ilskna rödmyror som alla har satt sig i sinnet att strypa mig efter att ha injicerat sitt förmodligen dödliga gift i mina fötter....där kan man tala om ren skär djävla dö

Man säger till tjädern att enligt olika löparguruer på nätet ska han hålla sig under 60% av maxpuls, och dessutom lägga om sitt löpsteg. Sedan är det bara att jogga ifrån den förvirrade fågeln.

Om nödvärnsrätten sträcker sig till att ugnssteka tjädern oc

Intressant att Kjelle nämner rödmyror för det var det jag först kom att tänka på när jag försökte påminna mig vilket djur som jag har sämst erfarenhet av på mina löprundor. Det har hänt mer än en gång att jag lutat sig mot en murken trädstam och försent u

Före Överkalixmaran varnade man för 3m:s björnar. Både Säfsbanans mara (nu nedlagd) och Lapland Ultra har haft känning av vargar. Så om man får nöja sig med en tjäder kan man vara lycklig.
Och om den slår först stämmer jag Naturvårdsverket!

JAg har blivit jagad av diverse sjöfåglar, sjögull, kanadagäss och svanar.
Man är ganska kaxig tills man upptäcker att man är 50 meter från det lilla kräket och fortfarande accelererar.

Apor är värst iaf. Eller möjligen clowner. Men man är mindre beredd

När jag var i skolåldern hade vi en galen tjäder här i byn. Det var ett familjenöje att åka upp i skogen och titta på den. Men man satt kvar i bilen. Min modiga morbror, som var jägare, var den som vågade sig fram. Så fort han klev ur bilen och började gå