Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

"Som jägare kan man leta sig förtvivlad en hel vecka i länets älgrikaste skog utan att skymta en älgskank."

Känner igen det där. Innan jakten börjar så är skogen full av slag och så fort jakten drar igång så är alla borta. Man kan tro att djurrättsaktivi

Jag ser ofta älg när jag är ute och jag bor långt ifrån i någon extremt älgrik trakt. Men jag har lärt mig titta efter dem! (Vill se älgen innan hunden gör det).

Att inte ha respekt för älg är bara dumt, de är allt annat än trevliga om de får för sig att

Hmm, jag läste först "Hur gör man när en galen TJEJ går till anfall?"
Jag har inte svar på det heller tyvärr, men i min ungdom jobbade jag som Securitasvakt på sommaren. Då patrullerade jag Parken Zoo i Eskilstuna nattetid och det var rejält kusligt. En m

Var det en pelikan som ville para sig?

Går det inte att äta tjäder?

Klart det går att äta tjäder. Jag har även ätit ett tjäderhjärta en gång.

Jo, tjäder i svartvinbärssås och med hasselbackspotatis är en klassiker. Pinot Noir är ett passande vin till.

Var ute i skogen i höstas då jag höll på att bli omkullsprungen av en älg.Efter kom två rottisar jagandes.Med det här vill jag påstå att galna hund ägare är mycket farliga som låter sina stora hundar springa lösa i skogen!

Har ingen erfarenhet av tjäder. Men konfronterar en hel del grå gås på min löparrunda. Om man lätt springer runt dom gör jag de, men på ställen där de är mindre gott om plats så gäller de att tidigt visa att man är farlig för gåsen... vifta med armarna oc

"Var det en pelikan som ville para sig?"
ROFL!
Men jag förstår inte varför en pelikan skulle attraheras av mig.
Tror det var en påfågel om nu dessa kan ta sig upp i träd.