Quote from Guest on 15 June 2012, 15:47Bör man värma upp före en löprunda?
Jag går i rask takt ett par hundra meter..
Ibland får jag känningar i mina knän, tänker att jag kanske borde göra något.. !?
Bör man värma upp före en löprunda?
Jag går i rask takt ett par hundra meter..
Ibland får jag känningar i mina knän, tänker att jag kanske borde göra något.. !?
Quote from Funbeat user on 15 June 2012, 15:57För mig beror det på vad jag ska träna. Före intervaller eller annan högintensiv träning - uppvärmning. Före långpass eller annan lågintensiv träning - ingen uppvärmning, börjar passet lugnt istället.
För mig beror det på vad jag ska träna. Före intervaller eller annan högintensiv träning - uppvärmning. Före långpass eller annan lågintensiv träning - ingen uppvärmning, börjar passet lugnt istället.
Quote from Funbeat user on 15 June 2012, 16:10Jag startar varje löppass med att gå en rask promenad på ca 5 min. Jag avslutar även varje löppass med en lika lång promenad. Är det distanspass så gör jag i övrigt ingen uppvärmning, utan jag börjar springa i ett lätt tempo. Är det intervallpass eller te
Jag startar varje löppass med att gå en rask promenad på ca 5 min. Jag avslutar även varje löppass med en lika lång promenad. Är det distanspass så gör jag i övrigt ingen uppvärmning, utan jag börjar springa i ett lätt tempo. Är det intervallpass eller te
Quote from Funbeat user on 15 June 2012, 16:38Jag går alltid lite i början, kanske 5-10 minuter med blandade småhopp och ibland löpskolning. Brukar avsluta med att gå ca 5 minuter också. Och alltid strech + foamroller när jag kommer hem! Haft löparknä-problem under vintern/våren och är supernoga med
Jag går alltid lite i början, kanske 5-10 minuter med blandade småhopp och ibland löpskolning. Brukar avsluta med att gå ca 5 minuter också. Och alltid strech + foamroller när jag kommer hem! Haft löparknä-problem under vintern/våren och är supernoga med
Quote from Funbeat user on 15 June 2012, 17:12Inte före ett 24-timmars
Inte före ett 24-timmars
Quote from Funbeat user on 15 June 2012, 18:50I andra sporter värmer man upp genom att jogga.
I andra sporter värmer man upp genom att jogga.
Quote from Funbeat user on 15 June 2012, 19:54Håller med Pelle. Ingen uppvärmning vid vanligt distanspass. Inför "kvalitetspass" - uppvärmning.
Håller med Pelle. Ingen uppvärmning vid vanligt distanspass. Inför "kvalitetspass" - uppvärmning.
Quote from Funbeat user on 15 June 2012, 19:59Tror att Sara är inne på den bästa varianten....kör lite mera olika typer av "uppvärmning"...hopp å lek typ..fram å tillbaka...upp å ner....å sen får du naturligtvis känna om det hade någon positiv effekt. Micke skojade lite med dig där med sina 24:a timm
Tror att Sara är inne på den bästa varianten....kör lite mera olika typer av "uppvärmning"...hopp å lek typ..fram å tillbaka...upp å ner....å sen får du naturligtvis känna om det hade någon positiv effekt. Micke skojade lite med dig där med sina 24:a timm
Quote from Funbeat user on 15 June 2012, 20:10Finns det några belägg för att uppvärmning skulle ha någon positiv effekt?
Finns det några belägg för att uppvärmning skulle ha någon positiv effekt?
Quote from Funbeat user on 15 June 2012, 20:24Warm up improved single-sprint performance and the first sprint of intermittent-sprint performance. Use of a pacing strategy probably resulted in similar intermittent-sprint performance between trials. These results suggest that team-sport players should
Warm up improved single-sprint performance and the first sprint of intermittent-sprint performance. Use of a pacing strategy probably resulted in similar intermittent-sprint performance between trials. These results suggest that team-sport players should