Quote from Funbeat user on 18 June 2012, 01:28Intervaller utan uppvärmning = idiotiskt. Från en löpare. Det Ola säger - att det är bra att gå på intervallerna utan uppvärmning, är dyngsnack.
Intervaller utan uppvärmning = idiotiskt. Från en löpare. Det Ola säger - att det är bra att gå på intervallerna utan uppvärmning, är dyngsnack.
Quote from Funbeat user on 18 June 2012, 08:56Mitt intryck av den samlade erfarenheten i denna tråd är, igen, att det inte finns något absolut rätt eller fel. Vi/ni har olika erfarenheter vilket speglas i inläggen. En majoritet rekommenderar starkt att värma upp före intrervaller, någon säger att det
Mitt intryck av den samlade erfarenheten i denna tråd är, igen, att det inte finns något absolut rätt eller fel. Vi/ni har olika erfarenheter vilket speglas i inläggen. En majoritet rekommenderar starkt att värma upp före intrervaller, någon säger att det
Quote from Ulrika Ekelund on 18 June 2012, 09:47@Anders.
Här behövs tydligen ett klargörande: Jag kliver givetvis inte ur bilen i mitten av januari och sätter igång direkt. Men jag värmer inte upp mer än möjligen ett hundratal meter stilla jogg.Jag har aldrig varit skadad sedan jag slutade stretcha o
@Anders.
Här behövs tydligen ett klargörande: Jag kliver givetvis inte ur bilen i mitten av januari och sätter igång direkt. Men jag värmer inte upp mer än möjligen ett hundratal meter stilla jogg.
Jag har aldrig varit skadad sedan jag slutade stretcha o
Quote from Elias Engqvist on 18 June 2012, 10:01Men samtidigt är det nog på ett sånt här forum med många nybörjare bäst att klarlägga att den allmänt accepterade och praktiserade metoden ÄR att värma upp på något sätt innan man kör hårt. Vid intervaller och liknande ett speciellt uppvärmningspass på 10
Men samtidigt är det nog på ett sånt här forum med många nybörjare bäst att klarlägga att den allmänt accepterade och praktiserade metoden ÄR att värma upp på något sätt innan man kör hårt. Vid intervaller och liknande ett speciellt uppvärmningspass på 10
Quote from Ulrika Ekelund on 18 June 2012, 10:07Du har givetvis rätt där Christer. Jag tillhör extremerna. Don´t try this at home, liksom.
Ska vara tydligare i fortsättningen. 🙂
Du har givetvis rätt där Christer. Jag tillhör extremerna. Don´t try this at home, liksom.
Ska vara tydligare i fortsättningen. 🙂
Quote from Funbeat user on 18 June 2012, 15:34Ola, jag angrep på intet sätt dig som person. Jag angrep det du sa, det jag nämner i mitt inlägg, och sade att det sagda är dyngsnack. Här saknas alla former av personangrepp. För att citera ur det du själv citerar:
Vad vi dock inte tolererar är trakasse
Ola, jag angrep på intet sätt dig som person. Jag angrep det du sa, det jag nämner i mitt inlägg, och sade att det sagda är dyngsnack. Här saknas alla former av personangrepp. För att citera ur det du själv citerar:
Vad vi dock inte tolererar är trakasse
Quote from Ulrika Ekelund on 19 June 2012, 00:37Okej, här krävs tydligen att jag bryter ut meningarna som är aktuella.
"Vi vill att det, precis som samhället i stort, ska vara högt i tak på FunBeat. Det betyder att vi välkomnar yviga diskussioner och testandet av nya hypoteser och olika former av åsik
Okej, här krävs tydligen att jag bryter ut meningarna som är aktuella.
"Vi vill att det, precis som samhället i stort, ska vara högt i tak på FunBeat. Det betyder att vi välkomnar yviga diskussioner och testandet av nya hypoteser och olika former av åsik
Quote from Funbeat user on 20 June 2012, 17:50Det är för ALLA bättre att värma upp innan ett "Riktigt" intervall pass för att uppnå maximalt resultat.
Det är för ALLA bättre att värma upp innan ett "Riktigt" intervall pass för att uppnå maximalt resultat.
Quote from Funbeat user on 20 June 2012, 23:47Kolla in Snabbfixen på Runners Worlds hemsida. Passar mig väldigt bra, stretchning och sånt gillar jag inte, jag får i gång löparmusklerna och kan omgående gå på ganska bra. Dessutom känner jag direkt hur det står till med dagsformen.
Rekommenderas.
Kolla in Snabbfixen på Runners Worlds hemsida. Passar mig väldigt bra, stretchning och sånt gillar jag inte, jag får i gång löparmusklerna och kan omgående gå på ganska bra. Dessutom känner jag direkt hur det står till med dagsformen.
Rekommenderas.
Quote from Funbeat user on 25 June 2012, 10:10Jag följer Szalkais träningsprogram. Ska ut och springa långa intervaller idag. 3 km uppvärmning- jogg sen två km nerjogg efter intervallerna 🙂
Vi löpning som inte är så intensiv startar jag bara i ett lugnare tempo
Jag följer Szalkais träningsprogram. Ska ut och springa långa intervaller idag. 3 km uppvärmning- jogg sen två km nerjogg efter intervallerna 🙂
Vi löpning som inte är så intensiv startar jag bara i ett lugnare tempo