Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpninghur gör ni för tagga
You need to log in to create posts and topics.

Vad jag menar med liknelsen med att gå till jobbet är att jag inte ger mig själv något val. Jag funderar inte på om jag skall gå till jobbet på morgonen och jag funderar aldrig på om jag skall träna. Är träningen planerad så gör jag det bara.
Ger man sig

Att leda spinpass på F&S är ju en bra början. Vetskapen att det står massa männsikor som väntar på mig och vill träna är rejält motiverande.

Annars håller jag med en del föregående talare. Det är inga problem att motivera sig, det enda som håller mig ti

För mig är att ha ett mål A och O. Om jag inte har det blir motivationen något man måste finna själv hela tiden.

Sedan brukar jag förstärka/bekräfta känslan efter ett pass så att jag kan komma ihåg den lättare inför nästa. Ofta knyter jag näven och ger

När jag graderade till svart första gången så missade jag, det gjorde ja för att ja delvis inte orka men att ja mentalt dåligt förbered. 2 år senare hadde ja tränat lite mer.. mne även legat i sängen o gått igenom mina tekniker om om igen och även när ja

Behöver inte heller tagga.

Det räcker att jag snörar på mig skorna så går pulsen upp med 40 slag per minut...

Jag bara gör det. Är motivationen och orken på botten så nynnar jag lite på "den vinner som är trägen, den förlorar som ger upp". Sedan fäller jag ner pannbenet och bara gör det, jag vet ju att det är underbart efteråt. 🙂

Jag har ett mycket psykiskt påfrestande jobb så löpningen får mig att koppla bort jobbet och må bra. Så då blir det inte särskilt svårt att tagga inför träning för min del.

Positiva tankar:
– Vad kul det ska bli att få på mig mina hyfsat nya lätta löpardojjor igen.
– Även om det känns segt nu, brukar det kännas bra efter ett par km.
– Vad känns roligast idag: långpass, fartlek, intervaller, eller kanske ta cykeln ut en bit f

per äntligen nån som förstår poängen 🙂 gör du så så tror ja att din tränining går upp ett par steg jämfört med om du inet gjorde det 🙂
man kan ju tagga sig sj även man inte är trött ju 🙂

Tack christer, förra sommaren följde jag slaviskt Szalkais 20 veckors upplägg inför halvmaran och det fungerade fint, jag fick bra rutin, 4-5 pass i veckan, men det var ofta väldigt tråkigt att tvinga sig själv ut och köra alla dessa distanspass efter job