Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hur i hela friden håller man sig i form (och då menar jag rent vardaglig folkhälsohyfsad normalkondition) när det är sådant underlag och väder ute att man inte kan gå och cykla hit och dit och till och från och lite extra då och då i vardagen?

Då måste m

Ni som har snö kan väl spänna på längdskidorna?!
Det är lite frustrerande att det inte behagar falla snö över Göteborgstrakten när det kommer så mycket på annat håll.

Men längdskidor är ju TRÄNING, dvs inget man gör sådär till och från jobbet.
Jag bor i Stockholm, inte övre Norrbotten 😀

Men promenera går väl alldeles utmärkt även i snö? Kan förstå motviljan mot att cykla men då kan man åka kommunalt en bit och sen promenera sista biten.

Igår såg jag för första gången en man som åkte skidor ända fram till Farsta centrum med ryggsäck på ryggen. Misstänker att han var på väg att shoppa. Kanske inget ovanligt i andra delar av landet, men i denna Stockholmsförort hör denna syn inte till vanli

Det gäller att ta sig över den jobbiga barriären. Försök ta en promenad eller en joggingtur trots snöstormen. Jag lovar att när du kommer in i värmen igen så kommer du att må bra! På stans badhus finns både engångsbiljetter och klippkort. Om man inte trän

Här har simhallen dessutom tiokort.

Men _gå_ kan man göra, bra kläder och skor, köp broddar på apoteket eller ngt om du behöver.
(Cykla på is är rätt obehagligt tycker jag - men det finns dubbdäck).

Snö kan man möjligen gå i, men det underlag som är på stadsgator och trottoarer är inte för mig gåvänligt, enär jag är särdeles dålig på balans och halka och sånt där. Och så får man istappar och snösjok i huvudet. Sådeså 🙁

Ni pratar om TRÄNING!
Det är klart jag kan klä mig adekvat, på med icebuggs och mössa och ut och promma/jogga, och visst kan jag gå till simhallen osv. Men vad jag menar är att allt det här vardagliga som håller formen på en rimlig nivå, även under de dag

Ja oskottade tak ska man akta sig för! Parker och annat brukar det dock finnas här och var. Jag brukade gå runt Trekanten en gång i tiden, eller på isen ...
Vana att gå där det är halt, det är som med mkt annat, övning ... sedan har man olika förutsättnin