Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Bryt barriären, gå trots vädret. Man får anstränga sig lite mer när det är halt, men i gengäld får man bål- och benstabilitet.

Dubbdäck på cykeln är en av de bästa prylarna som finns, det här vädret är jättekul 😀

Hund?

Annars är det som sagt, bra skor, med eller utan broddar (som helst ska gå lätt att ta av).
Samma sak med dubbdäck på cykeln, det har många pendlarcyklister här i stan, även på helt vanliga citybikes.

Kryp på alla fyra om du känner dig osäker på 2 ben.

Kan man inte hålla vardagsmotionen på samma nivå som tidigare kanske man måste TRÄNA för att behålla vardagsformen. Och träna kan man göra på många varierande sätt inomhus, om man ogillar vad som erbjuds utomhus.

Men promenad med Icebugs eller broddar då?

Jag vet hur det känns Lena. Sitter just nu och tittar ut genom fönstret på landet och det blåser med snöyra och minusgrader... Jag ska försöka "promenera" i affärer idag, gärna stormarknader där man nästan får upp farten, haha.

Det finns inget dåligt väder utan bara mesar och ynkryggar, har jag fått lära mig. Frågan nu är: hur mesig får man egentligen bli?

Det går utmärkt att cykla idag.

Jag har bestämt för mig att det finns en "väderkoefficient" för träning. Den är högre ju värre vädret är, så träning i "dåligt" väder och "svåra" förhållanden räknas liksom mer än träning i vackert väder då det är enkelt. 😉
HUR man räknar in den där koef

snö och halka? halkskydd och tunna överdragsbyxor och en varm kofta + halsduk och mössa för promenad...

-20 -40 C? Mindre kul 😛