Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 22:06Fortfarande är det få sätt som är så bra att bli av med stresshormoner som att faktiskt bränna dem med ett konditionspass. Själv kan jag ta långa luncher ibland, och tränar annars när grabben somnat och lite på helgerna.
Fortfarande är det få sätt som är så bra att bli av med stresshormoner som att faktiskt bränna dem med ett konditionspass. Själv kan jag ta långa luncher ibland, och tränar annars när grabben somnat och lite på helgerna.
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 06:32Kan man flexa så att lunchen blir 90 minuter så tycker jag det funkar perfekt. Men stressa på 60 minuter gör jag inte gärna. För mycket stress i livet ändå. Jag kan själv till stor del styra min tid men har inga duschmöjligheter på jobbet.
Kan man flexa så att lunchen blir 90 minuter så tycker jag det funkar perfekt. Men stressa på 60 minuter gör jag inte gärna. För mycket stress i livet ändå. Jag kan själv till stor del styra min tid men har inga duschmöjligheter på jobbet.
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 08:12Susse, jag håller med. Därför kan jag inte cykla till och från jobbet. Jag ser det bara som stressande. Nu måste jag komma fram så jag hinner duscha så jag hinner maila den föräldern, ringa den föräldern, prata med den eleven osv innan första lektionen (j
Susse, jag håller med. Därför kan jag inte cykla till och från jobbet. Jag ser det bara som stressande. Nu måste jag komma fram så jag hinner duscha så jag hinner maila den föräldern, ringa den föräldern, prata med den eleven osv innan första lektionen (j
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 08:19En timmes resväg skulle jag aldrig acceptera eller orka med men 30 minuter resa till heltidsjobb har jag nog.
Jag tränar på helger och 2-4 vardagskvällar ofta. Jag har inte mycket annat inbokat som stör och har inga andra måsten på kvällar och är nog aldr
En timmes resväg skulle jag aldrig acceptera eller orka med men 30 minuter resa till heltidsjobb har jag nog.
Jag tränar på helger och 2-4 vardagskvällar ofta. Jag har inte mycket annat inbokat som stör och har inga andra måsten på kvällar och är nog aldr
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 08:22Jag tränar ca 7-8mil/v och min fru tränar ca 5mil/v. Vi har två barn på 6 respektive 3 år. För att få ihop livet på ett bra sätt är det vissa bitar som måste fungera.
-Det viktigaste är att ha en liktänkande/förstående partner annars skiter det sig gansk
Jag tränar ca 7-8mil/v och min fru tränar ca 5mil/v. Vi har två barn på 6 respektive 3 år. För att få ihop livet på ett bra sätt är det vissa bitar som måste fungera.
-Det viktigaste är att ha en liktänkande/förstående partner annars skiter det sig gansk
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 08:28G-man, helgerna är det ju tävling?!
Sen så undrar jag om det där semestertrixandet är strikt lagligt (just semester är lite känsligt), men låt inte mig störa. 🙂
G-man, helgerna är det ju tävling?!
Sen så undrar jag om det där semestertrixandet är strikt lagligt (just semester är lite känsligt), men låt inte mig störa. 🙂
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 09:10Lunchträning är inte min kopp te. Det blir stress med träningen och stress med maten och stress med att hinna tillbaka. Avsevärt bättre att träna till och från jobbet istället, om man i likhet med mig har möjlighet. Den mesta av min träning sker efter att
Lunchträning är inte min kopp te. Det blir stress med träningen och stress med maten och stress med att hinna tillbaka. Avsevärt bättre att träna till och från jobbet istället, om man i likhet med mig har möjlighet. Den mesta av min träning sker efter att
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 09:13Hmm. Ignorera den delen av mitt inlägg, för så går det naturligtvis inte till...
Tävlingar får man oftast se till att bara jag eller min fru tävlar och då blir det utflykt för hela familjen 🙂 Har dom en barnklass vill lilltjejen också springa.
Hmm. Ignorera den delen av mitt inlägg, för så går det naturligtvis inte till...
Tävlingar får man oftast se till att bara jag eller min fru tävlar och då blir det utflykt för hela familjen 🙂 Har dom en barnklass vill lilltjejen också springa.
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 09:15Man ser till att springa olika klasser.
Man ser till att springa olika klasser.
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 09:21Som det mesta i livet handlar det om prioritering och en vilja av att hitta träningstider. Ett evigt pusslande och att man ställer upp för varandra i ett förhållande. Att man respekterar varandras intressen och egen tid.
Låter lättare sagt än gjort.
Som det mesta i livet handlar det om prioritering och en vilja av att hitta träningstider. Ett evigt pusslande och att man ställer upp för varandra i ett förhållande. Att man respekterar varandras intressen och egen tid.
Låter lättare sagt än gjort.