Quote from Guest on 9 October 2012, 17:57Börjar en ny tråd som finns bl.a i Löparforumet här på funbeat. I denna tråd berättar vi hur dagens simträning kändes för oss själva.
Har ännu inte simmat idag, men börjar med att berätta hur gårdagens simträning kändes 🙂
Gårdagens simträning var ett
Börjar en ny tråd som finns bl.a i Löparforumet här på funbeat. I denna tråd berättar vi hur dagens simträning kändes för oss själva.
Har ännu inte simmat idag, men börjar med att berätta hur gårdagens simträning kändes 🙂
Gårdagens simträning var ett
Quote from Daniel Jernebring on 9 October 2012, 18:07Kändes bra. Men jag är nybörjare på frisism, så jag körde inte så länge. Tror jag kommer ha träningsvärk imorgon... 🙂
Kändes bra. Men jag är nybörjare på frisism, så jag körde inte så länge. Tror jag kommer ha träningsvärk imorgon... 🙂
Quote from Funbeat user on 9 October 2012, 18:27F2. F3. Jag antar att det är olika ansträngnings nivåer vill ni förklara?
F2. F3. Jag antar att det är olika ansträngnings nivåer vill ni förklara?
Quote from Funbeat user on 9 October 2012, 22:35Körde 2.000 m både igår kväll och ikväll. Det är de längsta simpassen jag gjort på minst 10 år.
Hade ingenting planerat utan körde bara blandat bröstsim/crawl vad jag kände för/orkade med.
Igår slängde jag in 4 st 50:or med 90% fart och idag 4 st 25:or me
Körde 2.000 m både igår kväll och ikväll. Det är de längsta simpassen jag gjort på minst 10 år.
Hade ingenting planerat utan körde bara blandat bröstsim/crawl vad jag kände för/orkade med.
Igår slängde jag in 4 st 50:or med 90% fart och idag 4 st 25:or me
Quote from Funbeat user on 9 October 2012, 22:39Dagens Masters träning var långt utanför komfortzonen, sjukt jobbigt.
F1-4 är olika farter. F1 är lugn simning, F2 konditions fart, F3 tröskel fart, F4 max.
Dagens Masters träning var långt utanför komfortzonen, sjukt jobbigt.
F1-4 är olika farter. F1 är lugn simning, F2 konditions fart, F3 tröskel fart, F4 max.
Quote from Funbeat user on 10 October 2012, 18:04Med simklubben bra att simma parallellt med en som är lite snabbare än mej, det trissade upp tempot 🙂 bättre kläm på gentekniken.
Med simklubben bra att simma parallellt med en som är lite snabbare än mej, det trissade upp tempot 🙂 bättre kläm på gentekniken.
Quote from Funbeat user on 10 October 2012, 18:04Med simklubben bra att simma parallellt med en som är lite snabbare än mej, det trissade upp tempot 🙂 bättre kläm på gentekniken.
Med simklubben bra att simma parallellt med en som är lite snabbare än mej, det trissade upp tempot 🙂 bättre kläm på gentekniken.
Quote from Funbeat user on 11 October 2012, 09:13Gårdagens simkurspass blev jobbigt på slutet. Skulle köra på sidan, men fick inte till andningen ... Sedan när jag kom upp ur bassängen mådde jag illa, vatten i örat eller lågt blodsocker, eller både och. Idag är armarna trötta iaf 🙂
Gårdagens simkurspass blev jobbigt på slutet. Skulle köra på sidan, men fick inte till andningen ... Sedan när jag kom upp ur bassängen mådde jag illa, vatten i örat eller lågt blodsocker, eller både och. Idag är armarna trötta iaf 🙂
Quote from Funbeat user on 11 October 2012, 19:27Vad står F:et för?
Verkar ju vara samma gradering som klassiska A1-A2-A3-An/A3+/
Vad står F:et för?
Verkar ju vara samma gradering som klassiska A1-A2-A3-An/A3+/
Quote from Funbeat user on 12 October 2012, 11:53F = fart (?) Vad står A för?
F = fart (?) Vad står A för?