Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Börjar en ny tråd som finns bl.a i Löparforumet här på funbeat. I denna tråd berättar vi hur dagens simträning kändes för oss själva.

Har ännu inte simmat idag, men börjar med att berätta hur gårdagens simträning kändes 🙂

Gårdagens simträning var ett

Kändes bra. Men jag är nybörjare på frisism, så jag körde inte så länge. Tror jag kommer ha träningsvärk imorgon... 🙂

F2. F3. Jag antar att det är olika ansträngnings nivåer vill ni förklara?

Körde 2.000 m både igår kväll och ikväll. Det är de längsta simpassen jag gjort på minst 10 år.
Hade ingenting planerat utan körde bara blandat bröstsim/crawl vad jag kände för/orkade med.
Igår slängde jag in 4 st 50:or med 90% fart och idag 4 st 25:or me

Dagens Masters träning var långt utanför komfortzonen, sjukt jobbigt.

F1-4 är olika farter. F1 är lugn simning, F2 konditions fart, F3 tröskel fart, F4 max.

Med simklubben bra att simma parallellt med en som är lite snabbare än mej, det trissade upp tempot 🙂 bättre kläm på gentekniken.

Med simklubben bra att simma parallellt med en som är lite snabbare än mej, det trissade upp tempot 🙂 bättre kläm på gentekniken.

Gårdagens simkurspass blev jobbigt på slutet. Skulle köra på sidan, men fick inte till andningen ... Sedan när jag kom upp ur bassängen mådde jag illa, vatten i örat eller lågt blodsocker, eller både och. Idag är armarna trötta iaf 🙂

Vad står F:et för?
Verkar ju vara samma gradering som klassiska A1-A2-A3-An/A3+/

F = fart (?) Vad står A för?