Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Avsevärt långsammare tid än jag tänkt iofs 50 m bassäng. Simmade 1500 m som planerat. Positivt fick till jämn teknik på crawl så jag kunde crawla. Betydligt längre sträckor än tidigare. Teknik först sedan fart så jag är nöjd ändå fast det inte blev någon

A = Ansträngning?

Kvällens simpass var helt ok. Egen träning. Körde mestadels frisim som 2x100 i olika farter. På slutet tränade jag voltvändningar med frånskjut och fem fjärils kickar under vattnet, med fenor för att få lite bättre fart till en början. Helt ok pass.

A Aerob.
An Anaerob

A1 (Aerob 1, dvs lågintensiv distansträning,ca 60-75% av maxpuls)
A2 (Aerob 2, mellanintensiv träning, ca 75-85% av maxpuls)
A3 (Aerob 3, högintensiv träning, tex intervaller eller tävling, ca 85-95% av maxpuls)
An (Anaerob, dvs mjölksyra träning, ca 95-1

Gårdagens simning var rolig, körde ett medleypass som jag fått av Ryan här på forumet.
Dock testade jag på 200m medley på slutet och det blev jobbigare än väntat.
Fjäril-rygg-bröst-fri blev istället Överleva-flåsa-förnedras-mjölksyrafest.
Jag måste jobb

Gårdagens pass var roligt:
800 m med dolme - och det kändes som att jag fick lite flyt både på andning och armtag. Fast sen simmade jag in i någons fötter, vi är för ojämna i gruppen.

avslutade med 10*25 i maxfart, @35 sek. Det höll inte riktigt heller t

Hårt, schysst. Var i god tid innan träningen körde på egen tid bla 2#100 crawl. 2#100 bröst. Sedan var träningen ovanligt tuff med mycket fjäril. Skööööönt

Gårdagens Masters pass var tungt... inte simmat på en vecka... dålig simork.

Dagens simpass innehöll lite medley insim + en tröskel serie på 1200m med paddlar + dolme med 1.05 starttid per 50m... blev jobbigt i musklerna mot slutet... men ändå ett riktig

I går inspirerande ny tändning Tidtagning på 50 och 100m start fr pall. Syrran håller på att komma i kapp mej (hon tränar betydligt mindre än mej)
det går inte an....;-)