Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tuff go givande. schema från Ryan sista delen med max fart fanns det inte kraft kvar för maxtempo ökat tempo blev det. Hårdare träning än jag brukar 🙂

Fick klarhet i varför mina vändningar ( enhands ) fungerat så dåligt. Så nu längtar jag efter att träna n dem.

Det är mest jag som skriver i denna tråden numera. Jag är inspirerad och vill babbla om all rolig utveckling jag gör. Så håll till godo 🙂

Ingela, då ska jag också skriva. Första dagen men nytt träningsmål: ofta men korta pass: var lite tveksam hur det skulle gå en söndag morgon. Men det var inte alls så mycket folk. Körde en längd skate-position och tillbaka hela-crawl-tag. Inga muskler i a

Trevlig Margit

Kort och gott idag också. Drillar. Folk simmar förbi mig i bröst men vad gör det? Jag ska inte simma fort utan ska göra rätt och jag ska simma vackert!

Plaskade idag utan större framgång. Fortsätter simma fruktansvärt dåligt.
Stel och kantig utan att kunna glida. Inte oväntat alls eftersom jag är inne i styrkefas just nu men ändå väldigt tråkigt att inte vara i närheten av vårens tider eller känsla.

Bra flyt idag med avslappnat rörelsemönster! Senaste simpassen har det blivit mycket "dolme" med fokus på armtag o andning!

Kaos i simhallen fredag eftermiddag. Jag är van att simma innan 15:30 andra dagar då har jag bassängen nästan för mej själv. Lite fartlek då jag simnade förbi folk. Några 50 m snabba också. Försöker med bättre enhands vändningar svårt att få luften att rä

Kvällens pass (efter 900 insim/igångsättning) var en enda lång lagkapp!

Vi körde 25:or och med bara tre i varje lag större delen av tiden blev det inte mycket tid för återhämtning. Totalt blev det 39 sträckor per person i mitt lag och hur jobbigt som he

Lite små framsteg: det går lite bättre att andas åt höger, fick till några enhandsvändningar. Bättre frånskjut vid start från pall.
Simmade i närmaste simhall som har alldeles för varmt vatten, men tanken med träningen i dag var att hålla en måttlig nivå